Avatar billede stry Nybegynder
04. april 2009 - 14:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Samspil mellem ark og spreadsheet-control på userform

Situation:
Kolonne F på ark2 indeholder et varierende antal (typisk 5-15) udsagn.
Jeg ønsker nu disse udsagn indlæst i en spreadsheet-control på min userform i kolonne A, således at brugeren i kolonne B kan vægte udsagnene med i alt 100 %.
Der skal således være en sum-formel i den første blanke celle i kolonne B under det sidste udsagn, som summer vægtene ud for de enkelte udsagn op.
Altså:
Hvis der fx er 8 udsagn i kolonne F på ark2 skal disse indlæses på række 1-8 i kolonne A på userformen og celle B9 skal indeholde formlen '=SUM(B1:B8)'
Når brugeren har tildelt vægte og (i dette tilfælde) B9=100%, skal værdierne af vægtene sendes tilbage til ark2 på række 1-8 i kolonne G.
Det hele skal naturligvis være dynamisk så når der fx er 11 udsagn sker summationen i B12.

Nogen med et bud? - på forhånd tak.
Avatar billede stry Nybegynder
05. april 2009 - 17:02 #1
Ingen med et bud?
Avatar billede stry Nybegynder
19. april 2009 - 08:53 #2
;=/