Avatar billede praetorian Nybegynder
06. april 2009 - 21:07 Der er 8 kommentarer

Repartionere en Lenovo S10e

Hejsa,

Jeg har lige haft købt en Lenovo S10e idag og kan se at den kun kommer med en stor partition som jeg selvfølgelig ville prøve at gøre mindre så at jeg kunne få 2 drev og derved få mine dokumenter væk fra windows drevet og derfor ikke skal sidde og tage backup hver gang jeg geninstallere. Men uanset hvad pokker jeg prøver kan jeg ikke få lov, alle de programmer jeg har prøvet siger enten der er en fejl og lukker. Eller også så viser de disken som "bad" selvom at den virker fint.
06. april 2009 - 21:15 #1
Generelt - skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2009 - 21:25 #2
DEt problem løses let med "gparted" www.helgec.dk/gparted.html - du skal dog køre en gang "chkdsk /r /f" på din harddisk før du starter - guide på www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. april 2009 - 21:28 #3
Windows XP
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. april 2009 - 22:20 #4
hmm har ikke cdrom drev til denne her ting
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. april 2009 - 22:54 #5
Kan ikke se hvordan at jeg skal få det det gparted til at virke. Har hentet det men det kan da ikke kører under XP >_<
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. april 2009 - 23:16 #6
Løsningen skal åbenbart enten kunne køre direkte i windows eller også kunne afvikles fra en USB stick.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2009 - 07:13 #7
"Kan ikke se hvordan at jeg skal få det det gparted til at virke. Har hentet det men det kan da ikke kører under XP >_<  "
Det er en knaldgod ide at læse guiden
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2009 - 07:14 #8
Hvis du ikke forstår "Gparted" så kig på www.helgec.dk/bootit.html