Avatar billede straws Nybegynder
07. april 2009 - 10:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

excel dubletsortering

Hej,

Jeg har et praktisk bruger problem i MS excel 2007.

Jeg skal foretage dubletsortering af en population bestående af "titel + fulde navn, vejnavn, nr, etage, side, postnr., postdistrikt" i ark 1 og "navn (med efternavn først), adresse, bynavn, postnr og by" i ark 2. Ark 2 er meget stort, da det udgør den samlede Robinson liste. Lige nu er det i txt.

Min opgave er fjerne alle de personer på ark 1, der figurerer på ark 2. Dvs. jeg skal kun bruge ark 1 uden de personer, der også er på ark 2.

Problem 1: populationerne er ikke sorteret på samme måde
Problem 2: hvis man nu tog adressen som fælles sorteringsgrundlag (det er det fælles, der ligner mest) - hvordan gør man så det i praksis, når de står i hver sit ark??

Outcome skulle gerne være et renset ark 1 eller en fælles liste, med dem, der figurerer begge steder....

spændt på at høre!
Michael
Avatar billede lerskov Praktikant
15. april 2009 - 20:24 #1
Hej Michael..

Hvis du prøver at sende en mail til anders.lerskov snabela gmail.com. vil jeg gerne kigge på det. hvis adresser er hemmelige, hvilket jeg formoder, kan du bare sende en ark med samme opbygning.

mvh

Anders
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
09. december 2009 - 22:08 #2
Jeg undres om du fik det til at virke, selv sidder jeg pt. og arbejder med Robinson listen i Access og det trækker tænder ud af min PC for at sige det mildest talt, kan slet ikke forestille mig at Excel vil samarbejde med den mængde data. Men giv gerne lyd om du fik det til at virke.
Avatar billede straws Nybegynder
16. september 2010 - 19:21 #3
Hej bsr0809,

jeg må med skam meddele, at jeg ikke fandt en løsning, og derfor overtræder loven ved ikke at have foretaget den korrekte kontrol af Robinson. Jeg har set et sted, hvor de laver en slags stikårøvekontrol og fjernelse af formodede robinson emner, men det virker forkert. Når man først har siddet og håndsorteret sin population og så bagefter halvtilfældigt skal fjerne et antal, fordi de måske er på robinson listen.

jeg giver dig ret i, at R-listen er for vildt stor - ihvertfald til min pc...