Avatar billede rangerbs Nybegynder
07. april 2009 - 23:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ustabil Linksys Router (hopper af)

Hej eksperter..

Jeg har et problem med min Linksys WRT54G router, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Synes selv jeg har gjort alt hvad jeg kan for at få den til at fungerer, så jeg vil lige skrive hvad jeg har gjort samt opsætningen af netværket.

Forresten så har netværket virket før, men der satte jeg det ikke selv op. Restartede routeren fordi jeg havde glemt password til at logge på :/

Opsætningen:

Forbindelsen går ind i et tdc modem, som de selv har installeret. denne er sat ind i en Siemens sd5880. derfra tager jeg så et almindeligt kabel og sætter ind i LAN på min trådløse Linksys router.
Jeg kan sagtens logge på min trådløse linksys router og den viser fin forbindelse. men jeg kan ikke gå på internettet.
Hvis jeg slukker for ALT udstyr i en times tid, så kan jeg gå på internettet, men kun i omkring 10min tid.. også står den af igen.

På routeren har jeg sat DHCP til disable efter at have læst at det måske ville hjælpe, men det hjælper ikke.

Fejlmeddelserne siger at det kan være 'ingen forbindelse' eller 'problemer med DNS'

Håber i kan hjælpe.. Skriv hvis jeg skal skrive anden info.
Mvh Jeppe
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
07. april 2009 - 23:41 #1
Forbindelsen fra TDC skal sættes i WAN - ikke LAN

Brug endeligt DHCP hvis du "kun" skal surfe (du skal bruge DHCP på WAN siden)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
07. april 2009 - 23:48 #2
Forbindelsen fra TDC sidder også i WAN i sd5880, men det er fra sd5880 til linksys routeren jeg har sat den i LAN.

Skrev det nok lidt forkert. Den står til DHCP automatisk, men det er DHCP server jeg har sat 'Disable' i.
Avatar billede tin Nybegynder
08. april 2009 - 07:54 #3
Hej rangerbs,
Jeg synes, at du mangler noget i opsætning af din linsys router. Du har sat "disable" DHCP fra linksys router, men du glemte "manual" sat DNS IP fra TDC. Prøv at sætte DNS IP fra TDC på din linksys router.
Avatar billede rangerbs Nybegynder
08. april 2009 - 13:41 #4
hej tin..

Troede ikke at man manuelt skulle sætte DNS IP fra TDC, når man kun valgte DHCP Server fra.. men hvor får jeg iøvrigt den IP fra? kan jeg se det et sted eller skal jeg ringe til TDC?
Avatar billede tin Nybegynder
09. april 2009 - 10:36 #5
Hej rangerbs,
Jeg synes, at du skal slå "DHCP" til. Det er nemt for dig, og det virker. Du starter helt forfra, reset router og lad den kørt automat.
Avatar billede tin Nybegynder
09. april 2009 - 10:42 #6
Hej rangerbs,
Du tilslutter direkte til din PC, og åbner DOS promt og skriver "ipconfig /all". Her kan du se din IP og DNS.