Avatar billede grohnheit Nybegynder
08. april 2009 - 00:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

overtage session

Hej.

Jeg er forholdsvis ny til servere.

Jeg har en sbs 2003 server, og når jeg logger på den lokal som administrator fx, og jeg så vil logge ind på administrator fra en anden lokation via RDP, så opretter den en ny session.

Kan man ikke ændre det sådan at man overtager den aktive session?
Avatar billede strych9 Praktikant
09. april 2009 - 12:30 #1
Du kan ikke specificere en session du vil forbinde til.
Men jeg mener at du kan forsøge at holde dig til session 0 når du administrerer.
Og jeg mener det er at starte RDP klienten med mstsc /console eller -c i version 5.2, og mstsc /admin i version 6.0.
Jeg har ikke tid til at teste det for dig, så prøv evt. ad.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. april 2009 - 19:06 #2
Du skriver "Jeg har en sbs 2003 server, og når jeg logger på den lokal som administrator fx, og jeg så vil logge ind på administrator fra en anden lokation via RDP, så opretter den en ny session."

Det mener jeg faktisk ikke du kan da den automatisk vil oprette en ny session for hver connection. Men ved ikke om der er alternative løsninger.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. april 2009 - 21:21 #3
Et alternativ kunne iøvrigt være at installere VNC på den.
Avatar billede grohnheit Nybegynder
10. april 2009 - 00:32 #4
Det virker med mstsc - admin i kør.

takker for svar :)