Avatar billede bob_z Nybegynder
10. april 2009 - 11:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VPN over TDC kabel-tv-internet..

Jeg kan ikke få lov til at logge på mit arbejds-vpn via TDC's Motorola kabelmodem. Dvs. jeg tror det der der problemet ligger.

Når jeg prøver at logge på med Cisco VPN client, og den forsøger at kontakte "security gateway" kommer der efter et ½ minuts tid besked om at "Secure VPN connection terminated locally by the client. Reason 412: The remote peer is no lognger responding."

Jeg forsøger at forbinde via en Dlink DI-524UP router, der så er forbundet til et Motorola SB5100 kabelmodem, TDC er udbyderen.

Jeg har tjekket om VPN pass-through er "enabled" i D-linken, og det er den, så jeg vil tro at det er motorolaen der er blokaden.

Gode forslag?
Avatar billede bob_z Nybegynder
10. april 2009 - 11:45 #1
Pinger jeg security gateway IP adressen får jeg fine svartider, så på den måde er det i princippet hul igennem.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 11:51 #2
Hvad skriver den ?
Avatar billede bob_z Nybegynder
10. april 2009 - 12:04 #3
Ping-statistikker for ***.***.***.***:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
    Minimum = 14ms, Maksimum = 90ms, Gennemsnitlig = 33ms
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 12:12 #4
Ja så er der jo hul igennem..

har du prøvet før ? (hvor du er kommet ind)..
Avatar billede bob_z Nybegynder
10. april 2009 - 16:38 #5
ja, og nej. dvs. ikke fra denne forbindelse, men alle mulige andre steder fra virker det fint...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 16:51 #6
OK ..

(Doh! -Router- er ikke mit speciale endnu..)  )O:

(Hvis der ikke sker noget så smid et svar og tag Point..)

lav et nyt indlæg med kategori "netværk"..
Avatar billede bob_z Nybegynder
10. april 2009 - 17:43 #7
spørgsmålet flyttes til 'router'