Avatar billede bob_z Nybegynder
10. april 2009 - 20:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VPN gennem TDC Motorola SB5100 kabelmodem

Kan det passe at der kan være problemer med VPN forbindelser gennem TDC's kabelmodem?

Jeg forsøger at logge på med en Cisco-klient, og når den kontakter security gateway kommer der en fejlmeddelelse om at "Secure VPN connection terminated locally by the client. Reason 412: The remote peer is no longer responding"

Jeg har prøvet at pinge security gateway ip adressen, så er der fin forbindelse, og VPN-forbindelsen virker også alle mulige andre steder, så jeg ved egentlig ikke hvorfor det ikke virker i dette tilfælde.

Der forbindes via an D-link DI-524UP router, som har en VPN-pass through funktionalitet, der er "enabled".

Nogen forslag til en løsning?
Avatar billede strych9 Praktikant
10. april 2009 - 21:33 #1
yessir, kæmpede i flere dage med det her problem.
Nedgrader VPN klienten fra v5.x til v4.x, og så burde det funke. Men hvis det er en Vista maskine så er du ilde stedt, for v4.0 af klienten er til XP og nedefter.
Avatar billede bob_z Nybegynder
10. april 2009 - 22:04 #2
Det er heldigvis ikke en Vista maskine.

Har dog problemer med at finde et sted at hente 4'eren