Avatar billede bacce.dk Nybegynder
11. april 2009 - 22:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

apt-get update fejler...

Hejsa

Jeg har næsten altid problemet, at når jeg vil opdatere serveren og dens programmer, så fejler den under apt-get update, eller apt-get dist-upgrade.....

Den seneste fejl er denne....

Preparing to replace debianutils 2.8.4 (using .../debianutils_3.0.1_i386.deb) ...
Unpacking replacement debianutils ...
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/debianutils_3.0.1_i386.deb (--unpack):
trying to overwrite `/usr/sbin/add-shell', which is also in package passwd
Errors were encountered while processing:
/var/cache/apt/archives/debianutils_3.0.1_i386.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

nogen der har en ide til hvad man så gør ??
Avatar billede lassebm Nybegynder
12. april 2009 - 20:38 #1
Er det add-shell hver gang, eller er det flere pakker?
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
12. april 2009 - 22:05 #2
Det er samme sted den stopper hver gang...
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. april 2009 - 19:37 #3
prøv apt-get clean først, hvorefter at køre apt-get upgrade eller dist-upgrade.
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
14. april 2009 - 23:03 #4
Done.. og gav samme fejl...

Preconfiguring packages ...
(Reading database ... 28738 files and directories currently installed.)
Preparing to replace debianutils 2.8.4 (using .../debianutils_2.30_i386.deb) ...
Unpacking replacement debianutils ...
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/debianutils_2.30_i386.deb (--unpack):
trying to overwrite `/usr/sbin/add-shell', which is also in package passwd
Errors were encountered while processing:
/var/cache/apt/archives/debianutils_2.30_i386.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. april 2009 - 09:08 #5
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
15. april 2009 - 10:28 #6
okey... det installerede 4 programmer og så prøvede jeg apt-get dist-upgrade og den fejlede igen.... :-( Samme fejl
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
15. april 2009 - 16:40 #7
Nå.. men det gik så helt galt.. prøvede at opdatere på flere forskellige måde som var skrevet i det forum du linkede til, og det endte med at den døede helt.. så den er nu under reformatering...

Men kan du ikke lige smide et svar... ? du skal da have point for dine ellers gode forsøg på at hjælpe....

MVH
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
21. december 2012 - 14:05 #8
lukkes