Avatar billede stig_m Novice
14. april 2009 - 17:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til tilslutning

Jeg har mistet overblikket og håber på hjælp fra jer ... ;o)

Jeg skal ha tilsluttet følgende udstyr på BEDST mulig vis! Kan ikke få det til at køre optimalt. Fx. kan jeg ikke få lyd på PS3 ...

Det drejer sig om følgende udstyr:

TV: Samsung LE40R72B
Harddisk recorder: Pioneer DVR-433H-S
Surround/DVD: JVC TH-S66
Playstation 3
WII

TV'et har følgende in/ud bagpå:

EXT 1 (RGB) - scart
EXT 2 (AV) - scart
Component in (hvid + rød og grøn, blå og rød)
DVI in (rød + hvid)
HDMI in
Audio out (rød + hvid)
På siden har den: S-Video in + video (gul) og Audio L+R (hvid og rød)

Harddiskrecorderen har følgende in/ud bagpå:

AV2/Auto start rec (input 1 / decoder) - scart
AV1 (RGB) TV - scart
Component Video Out (grøn, blå, rød)
Input 3 - Audio L+R, Video (gul) + S-Video
Output - Audio L+R, Video (gul) + S-Video
Digital Out Optical
Antenna in + ud

Surround/DVD har følgende in/ud bagpå:

Component Video Out (grøn, blå, rød)
AC - scart
Optical Digital in
AUX in (rød + hvid)
Antenna

Nogen ideer til hvordan det skal sluttes til bedst?? Køber de rette kabler der skal til.
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 17:50 #1
PS3(HDMI out) -> TV(HDMI in)
PS3(Digital Out (Optical)) -> JVC(Optical Digital In)

Pioneer(Component Video Out) -> TV(Component in)
Pioneer(Output - Audio L+R) -> TV(Component in (hvid + rød))

TV(Audio out (rød + hvid)) -> JVC(AUX in (rød + hvid))

Sådan ville jeg i hvert fald sætte det op :) Man kan dog godt "nøjes" med en scart forbindelse mellem Pioneer og TV
Avatar billede stig_m Novice
14. april 2009 - 18:04 #2
Det lyder som en plan! Og så evt. WII ind i siden på TV: video (gul) og Audio L+R (hvid og rød)
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 18:28 #3
Hov, så slet ikke at du også havde en Wii :P

Men ja det er jo ikke fordi at dens billede/lyd har så store krav, så er det op til dig om du vil bruge din component på Wii'en eller Pioneer'en :)
Avatar billede stig_m Novice
14. april 2009 - 19:21 #4
Jeg har sat component kabel fra Pioneer til TV. Når jeg afspiller fra Pioneer er billet ret så underligt. En lilla/rød/lyserød nuance ... Har tjekket at stikket sidder som det skal!
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 19:27 #5
#4 Så benyt dig af Scart kablet i stedet, du har alligevel ikke brug for den højere opløsning component kan give dig, da alt optaget fra dit analoge tv signal, alligevel kan skubbes igennem scart kablet...

men det lyder som om der er noget galt med den grønnes fornbindelse...
Avatar billede stig_m Novice
14. april 2009 - 19:33 #6
Ok. Men nederen at have brugt KASSEN på et Component kabel der ikke virker ... ;o) Men det KAN måske være indgangene på TV eller Pioneer ...?
Avatar billede stig_m Novice
14. april 2009 - 19:37 #7
UNDSKYLD!!! Jeg er en spasser ... Havde byttet rundt på blå og grøn!! ;o)

Alt virker nu! Tak for hjælpen!