Avatar billede interkriller Nybegynder
15. april 2009 - 10:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Level editor struktur?

Hej, jeg er relativt ny til flash men har ok programmerings evner.
Jeg overvejer for tiden at lave lidt flash spil i AS3 for hyggens skyld, men før jeg starter ud er der et spørgsmål jeg gerne vil have lidt svar på. Umiddelbart virker det nødvendigt at få lavet en level editor når man skal have lavet de spil jeg tænker på. Lad os tage udgangspunkt i en "prince of persia (den klassiske)" klon.

Hvordan skal jeg give mig i kast med at lave en editor til det. Skal en bane gemmes som xml, swf eller et helt andet format. Skal banerne laver i en seperat swf, eller bare i flash environment. umiddelbart hælder jeg mest til en seperat swf, hvori jeg f.eks ville kunne ændre parametre på mine forskillige spilobjecter (f.eks variende skade på div fælder, eller fjenders chance for at parere).

Som udgangspunkt er jeg vel egentligt bare lidt forvirret over hvor jeg skal starte med dette projekt, og mangler lidt forståelse over hvordan en specific bane kan gemmes og loades. Håber der er et klogt hoved som kan sparke mig i den rigtige retning, enten med vise ord eller bare nogle gode links
Avatar billede interkriller Nybegynder
15. april 2009 - 11:20 #1
Og en lille tilføjelse:

Er lige faldet over Flex og MXML, er det noget der er værd at sætte sig ind i mht til dette projekt?
Avatar billede interkriller Nybegynder
17. september 2009 - 17:36 #2
lukkes