Avatar billede majabock Nybegynder
15. april 2009 - 21:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl på bruger

Hej

Jeg oplevede her for ca. en uge siden, da jeg loggede på min bruger, at computeren kom op med en meddelse hvor der stod sådan noget omkring at der var en fejl på min bruger og at jeg skulle kontakte bruger administrator for,kt få brugeren genoprettet, og at jeg ville få en midlertidig bruger imens den anden var beskadig.
Da jeg så endelig kom på, opdagede jeg at alle mine ting var væk. Men ved nærmere undersøgelse, da jeg søgte på fx min musik eller billeder kunne jeg se at det stadig lå på computeren men ikke på selve min bruger.

Så mit spørgsmål er således: Hvordan får jeg min bruger til at virke optimalt igen?

- Jeg har prøvet med en systemgendannelse, men den kan ikke gå igennem.

- Jeg havde dagen før fejlen prøvet på at lave en kopi af computer tingene på computeren, men annulerede da det ville tage for mange diske.

- Det er en bærbar med styresystemet XP
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
15. april 2009 - 21:22 #1
Var den bruger som du nu ikke kan bruge den eneste administrator konto eller har du en anden administrator konto?

Har du administrator rettigheder på den konto du bruger nu?
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2009 - 21:25 #2
Avatar billede majabock Nybegynder
15. april 2009 - 21:37 #3
Der er kun en administrator konto og det er min

Haverslev - er der ikke en guide på dansk? Min engelske er nemlig ikke det bedste
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2009 - 21:46 #4
Nej den er desværre ikke på dansk, men du kan f.eks skifte til Svensk i højre side
Vælg sprog i dropdown menu og klik på pilen til højre.
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2009 - 21:50 #5
Du kan bruge denne også :
http://support.microsoft.com/kb/811151
Avatar billede majabock Nybegynder
15. april 2009 - 21:51 #6
Ok tak, så prøver jeg (:
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
16. april 2009 - 07:34 #7
Men han skal jo lige sørge for at hans nye bruger også bliver administrator.
Avatar billede haverslev Novice
16. april 2009 - 09:27 #8
Ovenstående opgaver kan kun udføres som/af administrator, en begrænset bruger kan ikke udføre det.
Så brugerprofilen der oprettes/rep. kan efter eget valg gøres til Admin / begrænset efterfølgende.

Der vil altid være den indbyggede administrator konto på maskinen. Tilgås ved Ctrl+Al´+Del på xp pro og i fejlsikret tilstand i xp Home.