Avatar billede mikeonion Nybegynder
17. april 2009 - 09:03 Der er 5 kommentarer

Hjælp til chat der logger på og af hele tiden

Hej,
min bærbare opfører sig mærkeligt.
Når jeg er på messenger eller Facebook og chatte, så skifter den tit til offline og folk som jeg chatter med, ser mig som offline midt i en besked og jeg får ikke deres beskeder.
Jeg kører trådløst internet med en kraftig forbindelse (op/ned hastighed) og når jeg bruger f.eks. bittorrent så er der ingen problemer med at den mister forbindelse.
Den har gjort det hele tiden, jeg kører vista basic og den afvikler ellers programmerne fint og hurtigt nok, så jeg forstår simpelthen ikke hvad fejlen er. Det ene foregår jo i et chat program (messenger) og det andet foregår jo via browseren.
Er der nogen der har ide til problemløsning?
Avatar billede Phillporre Nybegynder
17. april 2009 - 10:58 #1
Prøv at køre direkte med kablet og se om du oplever de samme udfald.
Avatar billede mikeonion Nybegynder
17. april 2009 - 13:27 #2
Det kan jeg først tjekke på søndag, men hvis det hjælper hvad kan jeg så gøre ved det trådløse internet så det holder op med den opførsel??
Avatar billede Phillporre Nybegynder
17. april 2009 - 16:07 #3
Prøv med en anden computer, så kan du se om det er routeren eller dit netkort.
Avatar billede mikeonion Nybegynder
17. april 2009 - 16:16 #4
Tak for svaret
Jeg har en anden stationær computer som gør det samme, altså det må være routeren der laver det trådløse internet. Er det en fejl på routeren eller bare en indstilling der skal ændres monstro? (det er en Belkin router)
Avatar billede Phillporre Nybegynder
17. april 2009 - 16:39 #5
Det er svært at sige. Men prøv med / uden sikkerhed, og se om der er nogle funktioner der er slået fra, og om netkortene kører på samme kanal som routeren.