Avatar billede jd Nybegynder
18. april 2009 - 00:43 Der er 2 kommentarer

Valg af harddisk til MacBook?

Hej -

Jeg skiftede for et par måneder siden harddisken ud i min MacBook - en Hitachi 80GB 5400rpm med en Samsung 250GB Spinpoint MP2 7200rpm. Jeg blev dog rigtig hurtigt træt af så hurtigt min computer blev utroligt varm, og den larm som en blæser i højeste omdrejninger fører med sig.

Derfor researchede jeg lidt, og fandt ud af at Seagate's Momentum 7200.3 (320GB) skulle være meget mere økonomisk med strøm og varme.
Men nu sidder jeg igen her med en brandvarm og larmende computer i skødet - selvom eneste resourcekrævende process der er igang er Firefox der sluger 30% CPU, og der tæt på ingen diskaktivitet er iflg. "Aktivitetsovervågning".

Med den gamle Hitachi disk kørte blæseren kun når CPU'en var hårdt presset i længere tid, og den blev så godt som aldrig lige så varm som den gør nu.

Hvad gør jeg galt?

Mvh. Jonas
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. april 2009 - 09:31 #1
tror du skal holde dig til em 5400rpm ;-(
Avatar billede cult Nybegynder
23. april 2009 - 15:55 #2
Alternativt kan du kigge dig omkring efter en SSD disk. Jeg bruger en G.Skill SSD i min MacBook Pro, den bliver slet ikke varm, bruger mindre størm, og er væsentlig hurtigere end den Hitachi disk maskinen kom med. Hagen er jo så at SSD stadig er ret dyrt, og diskene er forholdsvis små.