Avatar billede illuzion Nybegynder
19. april 2009 - 18:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at udskrift if/else ved udtræk fra mysql

Hej alle håber der en eller flere kloge sjæle, der kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

Jeg står i den situation, at jeg har en database og, at jeg i den database ønsker at hive den samme værdi ud, MEN, designet skal være forskelligt afhængigt af om den ene af værdierne er sat til 1 eller 0.

Der er således en video side, hvor echoet skal være forskelligt afhængigt af om videoen bliver hentet fra youtube eller internt fra siden.

Her er hvad jeg har prøvet, men kan ikke få det til at virke:

$result = mysql_query('SELECT * FROM `media_videos` ORDER BY idx DESC LIMIT 2');
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
    $row[youtube] = $youtube;
    if ('$youtube == 1') {

echo stripslashes(bb2html('VIDEOEN ER FRA YOUTUBE'));
}
    else {

echo stripslashes(bb2html('VIDEOEN ER INTERNT FRA SIDEN'));
}

Tak på forhånd! :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
19. april 2009 - 18:27 #1
Jeg mener da ikke at man normalt omkranser if sætningen med ' tegn? prøv med det her i stedet:
if ($youtube == 1) {

Ellers så forklar, hvad det præcist er, som sker eller ikke sker? :)
Avatar billede illuzion Nybegynder
19. april 2009 - 19:14 #2
Hmm det har du ret i. Men det ændre stadig ikke på problemet.

$result = mysql_query('SELECT * FROM `media_videos` ORDER BY idx DESC LIMIT 2');
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
    if ($row[youtube] == 1) {

echo stripslashes(bb2html('VIDEOEN ER FRA YOUTUBE'));
}
    elseif ($row[youtube] == 0) {

echo stripslashes(bb2html('VIDEOEN ER INTERNT FRA SIDEN'));
}

Er hvad jeg har prøvet mig frem med nu. Men det virker stadig ikke. Selvom videoen har attributen youtube = 1 så viser den automatisk den, hvor youtube == 0.
Avatar billede labisama Nybegynder
19. april 2009 - 19:21 #3
$result = mysql_query('SELECT * FROM `media_videos` ORDER BY idx DESC LIMIT 2');
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
    if (isset($row['youtube'])) {

echo stripslashes(bb2html('VIDEOEN ER FRA YOUTUBE'));
}
    else {

echo stripslashes(bb2html('VIDEOEN ER INTERNT FRA SIDEN'));
}
Avatar billede illuzion Nybegynder
19. april 2009 - 19:43 #4
Fik det sku til at virke ved at gøre som jeg skrev i anden besked. Grunden til, at det ikke virkede var, at jeg kom til at uploade til en forkert mappe..... (floooooooooot).

Men CCodam det var jo dig, som fik mig på sporet. Så hvis du smider et svar :).
Avatar billede CCodam Nybegynder
19. april 2009 - 20:00 #5
Hehe, sådan kan det jo gå :) Glæder mig at du fik løst problemet...