Avatar billede ZTempo Nybegynder
21. april 2009 - 13:57 Der er 1 løsning

Ram-problemer

Goddag.

Jeg er den ulykkelige ejer af et Gigabyte GA-8trc410mnf-rh, og har for nylig købt nogle ram som skal i en ny computer. Inden da ville jeg dog sætte dem i computeren med Gigabyte-bundkortet, men da jeg startede computeren fik jeg kun en række hurtige bip og computeren ville ikke poste.

Bundkortet understøtter kun op til 667 Mhz, og de nye ram er 800 Mhz, men jeg var overbevist om, at computeren bare ville sætte hastigheden lidt ned. De nye ram er corsair's xms2 dhx 2x2Gb 5-5-5-18 ...

Jeg har før haft problemer med ram da jeg forsøgte at installerer nogle der krævede 2.1V, mens min bundkort er fastlåst på 1.88V ifølge bios'en. Denne gang er rammene dog i stand til at køre ved 1.8V men virker alligevel ikke.

Jeg satte de gamle ram i igen for at prøve at finde en løsning, men med dem i kan computeren kun nå til skærmen, hvorfra man kan gå ind i bios'en, og vil ikke boote. Jeg kan heller ikke gå ind i bios'en, da computeren ikke reagerer.
De gamle ram er 533Mhz med 4-4-4-12 timings.
Så ...

1: Hvad kan jeg gøre for at få mine nye ram til at virke? Mit bundkort er desværre låst, så biosændringer er ikke en mulighed.

2: Hvordan får jeg mine gamle ram til at køre igen?

På forhånd tak ..
Avatar billede ZTempo Nybegynder
21. april 2009 - 15:29 #1
Nu har jeg fået mine gamle ram til at virke igen, så spørgsmål to er ligegyldigt ...

Siden computeren nu virker lukker jeg bare tråden ...