Avatar billede t.thoft Nybegynder
22. april 2009 - 10:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskellen på Clipping path og masking path

Hej

Jeg har fået et spørgsmål på, hvad masking path er og hvad forskellen er på Masking path og Clipping Path. Er der nogen der kan svare mig på dette??
Avatar billede prodic Mester
22. april 2009 - 10:29 #1
Kan der være byttet rundt på nogle betegnelser?
Layer Mask og Clipping Path - det er de gængse betegnelser.
Masking Path er i forbindelse med Photoshop er for mig et helt nyt begreb.
Man kan dog bruge en Clipping Path til Masking(afmaskning) hvoraf forvirringen kan være opstået.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
22. april 2009 - 10:39 #2
Okay, så er det ikke bare mig der er helt lost. Jeg sidder nemlig også med Photoshop til hverdag, men jeg kendte heller ikke noget til Masking Path - men kunne selvfølgelig være at jeg havde misset et eller andet.

Vil du smide et svar :o)
Avatar billede prodic Mester
22. april 2009 - 11:10 #3
Du smider bare et svar selv og accepterer det. :-)
Avatar billede t.thoft Nybegynder
22. april 2009 - 11:15 #4
Okay, tak for hjælpen