Avatar billede j-johansen Nybegynder
22. april 2009 - 10:10 Der er 3 kommentarer

MySQL Query bagfra

Hejsa,

Er det muligt at få MySQL til at udføre en query bagfra, om jeg så må sige... Altså at den læser databasen bagfra og opefter i stedet som normalt..? (vel ca. som at læse en bog bagfra)

Grunden er at jeg har en frygteligt masse data i en table, hvor det nyeste data naturligvis ligger til sidst. Når jeg læser det ud vil jeg gerne have det nyeste data til at ligge først... Dette kan jeg selvfølgelig gøre med en SORT, men fordi tabellen er så stor tager det en frygtelig tid.
Avatar billede j3ppah Novice
22. april 2009 - 10:19 #1
HAHA, hehe.. mega fed problem stilling, må dog sige at jeg ikke tror det er muligt på nogen måde.... Tror du må nøjes med en: ORDER BY DATE
Eller hvad din kolonne nu hedder ;)
Men KÆFT du må have meget data hvis det tager lang tid... Eller en langsom server... ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2009 - 15:16 #2
... ORDER BY datofelt DESC

*og* et index paa datofelt boer vaere den rigtige loesning.
Avatar billede j-johansen Nybegynder
24. april 2009 - 15:46 #3
Så meget data er det slet ikke... Og efter at have prøvet lidt frem og tilbage har jeg fundet ud af at mit index ikke blive brugt ved sorteringen pga. match() against() i queryen...

Ville nu have været smart hvis den kunne søge bagfra :)