Avatar billede loopstudio Nybegynder
23. april 2009 - 12:49 Der er 5 kommentarer

Nogle der kan anbefale en god firewall?

Jeg har brug for en prisbillig firewall som:
* kan styre minimum 2 faste IP adresser udefra (WAN)
* har NAT

Hvis den har stik der passer til en UPS er det også super.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. april 2009 - 13:12 #1
http://programmer.downloadcentral.dk/?action=wait&id=367
--------------------------------------------------------------------------------
  Sygate Personal Firewall 5.6
Det er nok noget af det bedste der findes i dag.
Avatar billede mfp18 Nybegynder
23. april 2009 - 13:32 #2
Hvad er der galt med Windows egen Firewall Jeg spøger kun fordi jeg ikke ved noget om det så hvis silbidor kan fortælle hva forskelen er så kan det også godt være jeg vil bruge en anden
Avatar billede loopstudio Nybegynder
23. april 2009 - 13:39 #3
til mfp18

Windows er jo lig med sikkerhedshuller.. det er een god grund i sig selv.

Dernæst skal windows firewallen jo først loades ind, og hvem bliver loadet først? Hacker? Virus? Spyware? Eller Windows firewall?

En hardware firewall kommer FØR alt andet og sorterer dermed fra, med 100% sikkerhed HVER gang og gør det INDEN man kommer til Windows.

Dertil kan man også sætte forskellige ting op i de 2 løsninger. Men de kan være gode at have begge 2 :)
Avatar billede loopstudio Nybegynder
23. april 2009 - 13:43 #4
Undskyld, jeg glemte at skrive at det skulle være en HARDWARE firewall.. :)

Anyone?
Avatar billede mfp18 Nybegynder
23. april 2009 - 15:52 #5
Jeg siger i hvertfald tak for oplysningen det vidste jeg ikke så er det altså en god ide og finde end anden firewall men hvad for en skal man vælge for mit vedkommene vil jeg helst have en der er gratis og på dansk så hvad er forslagne