Avatar billede zircle Nybegynder
24. april 2009 - 18:27 Der er 4 kommentarer

H/W Monitor Abnormal

Hey,

Jeg har problemer med min PC.
Jeg får en warning når jeg starter min PC, advarslen ser således ud "Warning H/W Monitor Status Abnormal"

Jeg gik derefter in i min bios og under "Power" statsne så tallene således ud:

CPU Q-Fan Control [Disabled]
Chassis Q-Fan [Disabled]

V Core Voltage 4.08v (med rød skrift)
3.3 Voltage 4.08 (med rød skrift)
5 Voltage 6.85 (med rød skrift)
12 Voltage 16.32 (med rød skrift)

CPU Temp (-) 128 (med grå skrift)
M/B Temp (-) 128 (med grå skrift)

CPU Fan 2280 RPM

Ekstra information:
Ca. hver anden gang jeg starter computeren, tænder skærmen overhovedet ikke). Så tænder og slukker jeg indtil den til sidst finder den.

Når jeg så endelig kommer ind i windows går der som regel mellem 10-30 minutter så fryser computeren.

Graffikkortet der sidder i den er et geforce 9800gt som jeg købte for en uge siden. Jeg har lige købt en strømforsyning og sat i fordi jeg troede det var det der var problemet. Men det har desværre ikke løst problemet.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?

På forhånd tak :)

Mvh Thor
Avatar billede Phillporre Nybegynder
24. april 2009 - 19:37 #1
Kan du sige om cpu og mb temp er i celsuis eller farenheit ?
Avatar billede zircle Nybegynder
24. april 2009 - 22:24 #2
Det ser ud til at det er celcuis, der står i hvert fald 128°C
Avatar billede Phillporre Nybegynder
25. april 2009 - 13:28 #3
Det virker meget voldsomt.. Hvis det passer er det i hvert fald for varmt !!
Avatar billede zircle Nybegynder
25. april 2009 - 14:37 #4
Ja jeg synes også det virker helt vildt...