Avatar billede stonedbush Nybegynder
28. april 2009 - 17:51 Der er 2 kommentarer

Rotering af graphic

Hej.
Jeg har haft kigget på MediaApp til flash, især RotateableScalesble.as og tænkte jeg kunne porte det til java.
Det er for så vidt også lykkedes, men noget  tyder på at det kode der beregner rotationen er forkert. Den finder det rigtige rotationspunkt, men hvor meget den skal rotere er forkert.
Så hvordan beregner jeg hvor meget den skal rotere, når jeg har 4 Point's, 2 nuværende og 2 tidligere punkter?
Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
29. april 2009 - 00:30 #1
Hej Stonedbush

har du kigget på klassen AffineTransform i java.awt.geom biblioteket.

Den kan rotere et bufferedImage i en vilkårlig vinkel.

Og har du to punkter er det simpel trigonometri at finde vinklen mellem dem. Tegn eventuelt på et papir, lav en ret vinkle trekant, hvor den ene linie ligger parallelt med X-aksen og den anden med Y-aksen, den tredie skal løbe fra punkt A til B og her vil cos og sin være ret nemt at udregne hvis du finder alle længderne med pytagoras.
Avatar billede stonedbush Nybegynder
29. april 2009 - 20:12 #2
Da jeg prøvede den måde du fortalte, så fik jeg graderne helt korrekt. Så nu virker det. Mange tak for hjælpen. :)
Læg et svar og du får dine velfortjente point.