Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
28. april 2009 - 23:52 Der er 12 kommentarer

browser tilpasning

Hej kollegaer og andre venlige sjæle med god HTML-kundskaber

Jeg har en god ven fra Los Angeles der har en informativ politisk hjemmeside som har brug for at få vist den på samme måde i alle de tilgængelige browsere såsom den mest brugte: Internet Explorer, og Firefox.
Hvordan gør jeg det letteset?

Jeg ved jo en del om HTML om har nok mest brug for hjælp på CS siden som jo er ny for mig:
siden er http://belladesoto.us/
Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
28. april 2009 - 23:53 #1
Jeg er blevet foriøvrigt bedt om at også få den virke til mac
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 00:43 #2
Den side, virker ikke, eller er i hvert fald MEGET rodet, i alle de browsere jeg har til rådighed IE7, IE8, FF3...

Start ud med at lave en ordentlig side til IE8 eller FF3, og så kan man derefter kigge på de små forskelle og ændre hist og her...
Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
29. april 2009 - 01:03 #3
Hvad mener du med at siden ikke virker? Den giver alle de informationer omkring de politiske emner som min ven finder interessante. Det som der er relevant er om at den bliver vist ens i de forskellige browsere.

Jeg vil gerne beholde den stærke HTML kodning der er i siden men bare sørge for at tilpasse designet til de forskellige browsere ved hjælp af CSS.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2009 - 07:10 #4
"stærke HTML" ? - definer lige det.

Det er noget værre rod du har kastet dig ud i, start forfra.

/J
Avatar billede keysersoze Guru
29. april 2009 - 07:42 #5
Der er - med al respekt - intet stærkt HTML på den side; Der er ikke en rigtig doctype og jeg har aldrig nogensinde set en side med så mange valideringsfejl på én side, intet mindre end 1980 fejl!

Hos mig bliver siden aldrig færdig med at loade og design/opsætning ligner noget tilbage fra internettets begyndelse - så i mine øjne trænger siden både til en opdatering på det grafiske og programmeringsmæssige plan, det er ikke kun et spørgsmål om CSS. Det vil være en stort set umuligt opgave at rydde og i det som det står på nuværende tidspunkt.
Avatar billede keysersoze Guru
29. april 2009 - 07:50 #6
For lige meget kort at kommentere omkring doctype/html/css; Uden en korrekt doctype disables store dele CSS og derfor vil det ikke give mening at lege med CSS før netop doctype er på plads - og da CSS'en skal style HTML men HTML'en er invalid kan, specielt når det drejer sig om så mange fejl, kan CSS ikke nødvendigvis slå til da HTML'en jo er hele grundlaget for at browseren kan tolke og vise siden.
Avatar billede webweaver Praktikant
03. maj 2009 - 08:47 #7
Det site kan aldrig tilpasses!
Desuden bør du lære lidt om horisontalt scroll.

Der er kun 1 ting, start med at lære HTML og CSS og begynd forfra :)
Avatar billede Dajuf Nybegynder
09. maj 2009 - 22:03 #8
Se eventuelt denne side - http://javascriptkit.com/script/cut5.shtml - hvis du har svært ved at lave en side, der ser lige godt ud i alle browsere. Med dette script kan du nemlig videresende brugere fra specifikke browsere til specifikke sider, så du er sikker på, siderne bliver vist ordentligt. :)
Avatar billede keysersoze Guru
09. maj 2009 - 22:20 #9
med rigtig kode vil siderne altid se ens ud i alle browsere - så i forhold til at lave det ordentligt vil det være spild af tid og kræve masser af dobbeltarbejde at skulle lave flere versioner af det samme.
Avatar billede kschiller Nybegynder
10. maj 2009 - 22:34 #10
Du skriver "Den giver alle de informationer omkring de politiske emner som min ven finder interessante", og det første (og nok største) problem er nok, at din ven forsøger at formidle alle informationerne på en enkelt side, i stedet for at strukturere indholdet i nogle sektioner/sider.

Når indholdet er bragt ned i en overskuelig størrelse, så vil jeg, helt i tråd med hvad de tidligere forslag går på, anbefale at du kaster dig over, at få lavet velstruktureret validt (X)HTML. Og så vil dit CSS helt automatisk blive nemmere at lave, så det virker i de fleste browsere.
Avatar billede kschiller Nybegynder
10. maj 2009 - 22:52 #11
Faldt lige over denne "anmeldelse" af siden:

http://www.webpagesthatsuck.com/the-worst-web-page-in-the-world/
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2009 - 10:02 #12
lukketid?