Avatar billede visual Nybegynder
29. april 2009 - 22:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udtræk data fra websider

Hej Eksperter!

Jeg skal lige høre om nogle ting ang. udtræk af data fra flere websider og samle det på en side som feks en boligportal som henter sine data fra Home, EDC, Nybolig osv...

Er der nogle ting man skal tænke på hvis jeg skal igang med det og når det er igang?

Hvilke teknologier/hardware/software skal man bruge til det?

Hvad med det juridiske i at samle data og måske tjene penge på siden?

Håber i kan hjælpe mig lidt.

Mvh Peter
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2009 - 22:40 #1
Screen scraping kan kodes i naesten hvad som helst: Java, Python, C# etc..

Du skal bruge en multithreaded app som henter med HTTP og parser HTML for links.

Det store spoergsmaal er hvad som er lovligt. Det skal du nok have en advokat vurdering paa.
Avatar billede visual Nybegynder
29. april 2009 - 22:51 #2
Er det et stort og omfattende projekt at udvikle det der skal bruges?
Avatar billede visual Nybegynder
29. april 2009 - 22:53 #3
Man bliver aldrig færdig med copy/paste når har er over 10-20.000 stykker indhold som skal videre. ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2009 - 22:57 #4
Nej. Du kan komme langt med 1000-2000 linier kode.

Problemet er rettighederne til data.
Avatar billede visual Nybegynder
29. april 2009 - 23:04 #5
Okay tak.
Jeg holder den lige åben til imorgen og ser andre indlæg men lav et svar så kan du få nogle point imorgen.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2009 - 23:06 #6
svar