Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
30. april 2009 - 22:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Terminal Services 2008: Rettigheder på mapper til "user profiles" ?

Problem: User profiles gemmes ikke korrekt.

Servere: 2008 std Engelsk
Klient: Windows 7

DomainController og TerminalServices på hver sin virtuelle server.

Jeg sætter i DC på bruger at TS profile skal gemmes på \\TS\TSProfiles\brugernavn

På TS opretter jeg denne mappe og deler den. Giver rettigheder til : Domain User, FULL; Everybody,FULL ;
Opretter en undermappe "Brugernavn" og nedarver rettigheder

På klienten logger jeg nu på og virker fint. Logger af og regner med mappen "Brugernavn" på TS nu indeholder mine data.

Desværre har TS ikke gemt i "Brugernavn", men oprettet en ny mappe som hedder "Brugernavn.v2" som der ikke er adgang til. Min admin-bruger "serveradmin" er med i Administrators" og "Domain Admins" og selv den kan ikke kigge :)

1. Hvorfor laver TS en brugermappe med suffix'et "V2" og hvordan undgår jeg det?

2. Hvordan er best practice med rettigheder? Vil jo fx. gerne at Bruger1 ikke kan kigge i Bruger2's mappe
Avatar billede riversen Nybegynder
01. maj 2009 - 06:58 #1
1: fordi du allerede har oprettet en mappe. Undgå det ved ikke at oprette mappen på forhånd

2: Rettigheder sættes automatisk med at brugeren selv har full control og ingen andre. En gpo kan fixe at admins også får rettigheder.
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
01. maj 2009 - 08:53 #2
1. OK, det er jeg bare vant til på vores arbejds-setup som kører AD i Win2000 mode og bruger noget Citrix, hvor der gemmes brugerdata :)

2. Helt ok, det var mere en undren end et ønske om at læse indholdet.

Lige på falderebet :)
Er det muligt at lave en GPO som angiver sti til TS-user profile data i AD, så jeg ikke skal skrive det på hver eneste bruger.
Også nemmere at rette, hvis data skal flyttes.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. maj 2009 - 12:13 #3
Du kan prøve med:

Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Terminal Services -> Set path for TS Roaming Profiles
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
01. maj 2009 - 12:28 #4
Perfekt!!!! smid et svar :)
Avatar billede riversen Nybegynder
01. maj 2009 - 16:23 #5
helst ikke
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
01. maj 2009 - 18:12 #6
??
For mange points til et for dig nemt spørgsmål eller blot fordi du ikke mener problemet er løst? :)
Avatar billede riversen Nybegynder
02. maj 2009 - 07:33 #7
fordi jeg ikke samler på point :)
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
28. april 2010 - 10:43 #8
Riversen samler ikke og jeg havde glemt at lukke spørgsmål.
beklager smøl