Avatar billede jensoest Nybegynder
01. maj 2009 - 21:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke altid komme på internettet med Internet Explorer

Jeg har et irriterende problem med, at min Internet Explorer ikke altid kan connnecte til internettet. Jeg skal ofte genåbne browseren op til flere gange før der skabes forbindelse til internettet. Og problemet opstår også ofte, når jeg via et link skal åbne et nyt browservindue eller tab, så kan browseren ikke connecte.

Jeg kører med Windows Vista og IE8, men havde det samme problem med IE7. Derimod kan jeg altid komme på nettet med Firefox (desværre er det ikke altid tilstrækkeligt).

Det sidste udelukker vel mere eller mindre, at der skulle være tale om et problem med min Vista eller min internetforbindelse. Men det undrer mig, at jeg både har problemet med IE7 og IE8.

Jeg håber, at der en eller flere, der kan hjælpe mig.
Avatar billede zagger Juniormester
02. maj 2009 - 09:14 #1
Har du installeret alt muligt snavs og tilføjelser til IE?

Du kan evt. prøve at rense din computer med CCleaner og bagefter se om du har spyware med Spyware Terminator.

http://nemli.dk/hent.php?navn=CCleaner
http://nemli.dk/hent.php?navn=Spyware%20Terminator
Avatar billede jensoest Nybegynder
08. maj 2009 - 20:54 #2
Beklager det sene svar, har været uderejst.

Jeg har kørt CCleaner og Spyware Terminator, men det har desværre ikke haft den store virkning. Det ville også undre mig, da jeg i forvejen kører AVG 8.5 med spyware scan og Microsoft Defender.

Generelt vil jeg mene, at jeg er meget påpasselig med, hvad jeg installerer på min computer. Og min computer bliver scannet og opdateret hver eneste nat.

Selv når jeg forsøger at køre IE (no Add-ons) fra Systen Tools opstår problemet.

Andre gode forslag?
08. maj 2009 - 21:09 #3
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede jensoest Nybegynder
08. maj 2009 - 21:15 #4
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:14:38, on 08-05-2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Yahoo!\Widgets\YahooWidgets.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Yahoo!\Widgets\YahooWidgets.exe
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files (x86)\Apple Software Update\SoftwareUpdate.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\Acrobat.exe
C:\Users\JENSST~1\AppData\Local\Temp\Adobelm_Cleanup.0001
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Users\Jens Østergaard\Desktop\Hijack This\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMServer] C:\Program Files (x86)\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer /watchfiles
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AdobeUpdateManager.exe" AcPro7_1_0 -reboot 1
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files (x86)\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: Yahoo! Widgets.lnk = C:\Program Files (x86)\Yahoo!\Widgets\YahooWidgets.exe
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Nokia Nseries PC Suite.lnk = C:\Program Files (x86)\Nokia\NNPCS\RunLauncher.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {0742B9EF-8C83-41CA-BFBA-830A59E23533} (Microsoft Data Collection Control) - https://support.microsoft.com/OAS/ActiveX/MSDcode.cab
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.20.cab
O16 - DPF: {1E54D648-B804-468d-BC78-4AFFED8E262E} (System Requirements Lab) - http://dev.srtest.com/srl_bin/sysreqlab3.cab
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (Installation Support) - C:\Program Files (x86)\Yahoo!\Common\Yinsthelper.dll
O16 - DPF: {3EA4FA88-E0BE-419A-A732-9B79B87A6ED0} (CTVUAxCtrl Object) - http://dl.tvunetworks.com/TVUAx.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/flashplayer/current/swflash.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG8\avgpp.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple OS Switch Manager (AppleOSSMgr) - Unknown owner - C:\Windows\system32\AppleOSSMgr.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Time Service (AppleTimeSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\AppleTimeSrv.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgemc.exe
O23 - Service: AVG8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: SiSoftware Deployment Agent Service (SandraAgentSrv) - SiSoftware - C:\Program Files\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite XII.SP2c\RpcAgentSrv.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files (x86)\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 9040 bytes
Avatar billede nva Praktikant
29. juli 2009 - 11:01 #5
Problemet med at man efter et stykke tid ikke længere kan åbne nye sider, men godt kan klikke indenfor samme side (hvis i forstår) skyldes linkscanner i AVG. Reinstall AVG og vælg at fjerne linkscanner, når installationen opdager at AVG allerede er installeret. http://free.avg.com/faq.num-1238#faq_1238 FAQ 1338
Avatar billede jensoest Nybegynder
11. august 2009 - 19:39 #6
Hej nva

Tak for dit løsningsforslag, som fuldstændig har løst mit problem. Vil du sende et svar, som jeg derefter kan acceptere?
Avatar billede nva Praktikant
12. august 2009 - 07:48 #7
Glæder mig du fik ordnet det irriterende problem :)