Avatar billede gurly Praktikant
03. maj 2009 - 15:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

En Underlig Google Adsense reklame som åbner i et nyt vindue

Jeg bruger Google Adsense reklamer på en hjemmeside, og som de fleste nok ved så åbner de jo ikke i et nyt vindue, men åbner i det samme vindue som reklamen lå i.

Men nu er jeg stødt på en reklame som åbner i et nyt vindue, og da jeg selv har indsat reklamen på siden, så ved jeg jo der ikke er fusk med i spillet, og at det 100% sikkert er en google reklame som gør det.

Hvordan kan det gå til, er det en smutter fra googles side ?

Er der andre der har opsaveret google reklamer som åbner i nyt vindue ?
Avatar billede gurly Praktikant
03. maj 2009 - 16:29 #1
Kan det have noget med det her at gøre ?
https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?hl=da&answer=9737

Nu skriver de jo godt nok at det er afhængigt af brugerens ip adresse, og min er dansk.

men reklamen ligger faktisk i en htm som ligger på et domain registreret i kina, så måske det alligevel har noget at sige ?

Det er dog stadig kun en enkelt bestemt reklame der gør det.

PS er der foresten nogen som kender en god stabil leverandør af reklamer som altid åbner i nyt vindue ? ?
Avatar billede gurly Praktikant
04. maj 2009 - 17:25 #2
Nå men nu har jeg så også konstateret fænomenet på en dansk hjemmeside, så ovenstående med kina var ikke svaret.

men har konstateret at fælles er at google reklamer lavet med et jpg billed de åbner i samme vindue som de altid har gjort,
hvorimod reklamer lavet med en SWF tilsyneladende er begyndt at åbne som popup vinduer, i hvert fal nogen af dem.

Det er da nyt fra google ?

Slet ikke andre der har set det ?
Avatar billede gurly Praktikant
06. oktober 2009 - 10:41 #3
Lukker