Avatar billede doggy82 Praktikant
05. maj 2009 - 15:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal jeg bruge en router, access point eller hvad?

Hej

Jeg kunne godt tænke mig trådløst net i min lejlighed.
Jeg er lidt usikker på om jeg skal bruge en router, et access point, eller andet?

I min ejendom har vi en fælles netforbindelse, så jeg har altså blot en alm. ethernet port i min lejlighed - hvor jeg nu har min laptop direkte tilsluttet.

Hvad skal der til for at jeg kan blive trådløs?

Kom gerne med bud på specifikke produkter.
Og meget gerne med mulighed for USB-tilslutning af ekstern HD.

Tak tak tak
- Lasse
14. maj 2009 - 22:51 #1
Jeg ville generelt benytte en router, så sikre du dig bedre hvis jeres fælles netværk ikke er sat korrekt op. Ved at bruge et acces point kan det hænde at naboen via det lokale netværk kan få adgang til din computer hvis du deler dine drev uden at vide det.

Jeg vil anbefale en router fra linksys, men jeg ved ikke om den kan fås med indgang til USB HD. Du kan evt. købe en synology server (super lækker) i stedet, den er til ethernet forbindelse men koster selvfølgelig lidt mere.
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2009 - 18:03 #2
Hej og tak for respons!
Kan du give mig nogle links til konkrete produkter?
Det med forbindelse til ekstern-HD er ikke nødvendigt længere :)
Tak tak
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. november 2009 - 15:35 #3
Lukker