Avatar billede gosser96 Nybegynder
06. maj 2009 - 22:58 Der er 1 kommentar

Problemer med Windows 7 RC installation

Hej

Jeg kører pt. Windows Vista Ultimate 32bit, men kunne godt tænke mig at opgradere til Windows 7 RC 32bit. Jeg har hentet styresystemet, men når jeg prøver at installere det via. opgradering (altså ikke formatering/clean install), får jeg følgende besked:

"You can't do a typical upgrade using an installation disc that's different from the language installed on your computer."

Er der nogen der har en idé om, hvad hulen jeg skal gøre?

På forhånd mange tak.

Mvh,
Thomas
Avatar billede mismis Nybegynder
06. maj 2009 - 23:32 #1
Ja

Den fortæller dig at du ikke kan OPGRADER din Windows VISTA
til Windows / fordi dit Windows Vista og dit Windows 7 ikke køre samme sprog.

så du køre temmelig sikkert en Dansk Windows vista of forsøger at opgradere den til Engelsk Windows 7.

Så du har 3 muligheder.

Enten skal du backeup hele dit windows vista drev så du kan restore det hvis du for brug for det da windows 7 jo ikke køre for evigt, og derefter Formatere drevet og installer direkte
fra windows 7 cden.

eller også skal du Sige okay, jeg gider ikke bruge mit vista mere overhovedet
og så formatere drevet og installer windows 7 direkte fra cden som før.

Sidste mulighed er at undersøge lidt på google hvordan
at vista og windows 7 har det med at dele en boot meny
så kunne du eventuelt lave en ren partition på din harddisk
og så installere windows 7 på den
så kan du når du starter computeren vælge om du vil starte i
windows 7 eller vista  så du har noget tid at teste det i
inden du går fuldt over til windows 7

Har du en seperat harddisk kan du også installere på den
har du så disconnected din første harddisk hvor vista ligger på

så kan dubare vælge i bios hvilken af de 2 hardddiske den skal boote på når du har lyst til at køre det ene eller det andet.

Mvh

Mis