Avatar billede Dajuf Nybegynder
09. maj 2009 - 10:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Backup af C-drev

Jeg ønsker at lave en fuldstændig backup af mit C-drev samt styresystem på en ekstern harddisk. Hvad er den bedste måde til at gøre det?

Min computer har i forvejen et program til at lave en sådan backup, men med det er det kun muligt at gøre det på CD'er. Med Vista følger også et program, der kan lave backup, men det er kun af enkelte filer.

Jeg har fundet et program, der hedder SyncToy. Kan dette eventuelt bruges? Eller er det så enkelt, at man kan trykke 'kopier' på C-drevet og 'sæt ind' på sin eksterne harddisk? Eller kommer installationsfilerne i så fald med over?

På forhånd tak for svar! :)
Avatar billede b-and Novice
09. maj 2009 - 12:11 #1
Jeg skal ikke gøre mig klog på det program du nævner - for jeg kender det ikke.

Men der findes et hav af gratis programmer samt købe programmer der kan klare den opgave, og jeg ved at mange er glade for dette program > http://programmer.downloadcentral.dk/?AcronisTrueImage/Backup/Sikkerhed/1234

Du kan læse lidt mere om backup her > http://www.indigo2.dk/info/backup.htm < og det program som omtales i artiklen er efter min mening ganske udmærket til opgaven.

God arbejdslyst *S*
09. maj 2009 - 12:38 #2
Tips: Kør en DISKOPRYDNING + DEFRAGMENTERING først ...
Avatar billede off-line Nybegynder
09. maj 2009 - 17:29 #3
Acronis True image 2009 er desværre ikke freeware.
Men Paragon har en freeware version af sit backup program.http://www.paragon-software.com/downloads/free_downloads.html

Det er et godt råd fra karise, hvis du får "snavs" i dit Image,
hår du det til evig tid:)
Avatar billede Dajuf Nybegynder
10. maj 2009 - 18:56 #4
Tak for jeres råd. Jeg har nu download Acronis som trial og lavet en fuld backup med det. Problemet er løst. :)

B-and, hvis du er interesseret i points, læg venligst et svar. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2009 - 19:06 #5
Er du nu sikker på, at du med trial versionen kan genskabe en
partition? Jeg mener, at når man får retail versionen, skal man
lave en ny boot CD.
Avatar billede Dajuf Nybegynder
10. maj 2009 - 19:28 #6
Nej, jeg tænkte selv på det og tror du har ret, men det må tiden vise. Nu har jeg imidlertid en backup, og i så fald at computeren bukker under, betaler jeg gerne for Acronis, så jeg kan det tilbage. Men der findes nok billigere løsninger, som jeg nok skal tage i brug på et tidspunkt. :)
Avatar billede b-and Novice
10. maj 2009 - 22:25 #7
Jamen du får et svar her... *S*
Avatar billede lindebo Nybegynder
22. maj 2009 - 15:20 #8
Jeg ved godt at det ikke er gratis men prøv Norton Ghost. Den laver altid en fuldstændig bakup af hele din computer