Avatar billede cpawdk Nybegynder
10. maj 2009 - 19:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Standby i Windows 7

Hej.

Jeg har her for nyligt installeret windows 7 RC på min PC, og alt kører perfekt, bortset fra en ting:

Normalt slukker jeg sjældent min PC helt, men vælger at sætte den på standby. I windows 7 går min PC da også i standby, som den skal. Men efter ca. 5 minutter vælger den så at starte op igen. uden dog at vise noget på skærmen. Efter at have kørt i et par minutter, går den i standby igen. Og sådan fortsætter den så. Altså 5 min i standby, køre i et par minutter, og derefter standby igen.

Er der nogen der har et forslag til, hvad maskinen laver, siden den vælger at starte op?

Mvh. Christian
10. maj 2009 - 19:19 #1
Måske: Check for WakeOnLan i BIOS - skal være DISABLET !!!
Avatar billede nissen2630 Novice
10. maj 2009 - 19:22 #2
Se også lige efter om din Screensaver er slået til og sat til 5 min.

Det var problemet hos mig.
Avatar billede cpawdk Nybegynder
13. maj 2009 - 14:25 #3
Hej.

Jeg tror jeg kan konkludere, at det er netværket der får computeren til at starte. Selvom wake on lan er deaktiveret. Den gør det i hvertfald ikke, hvis jeg hiver netværksstikket ud.

Mon ikke det hjælper, når der en dag kommer en officiel windows 7 driver til mit netkort?
Avatar billede cpawdk Nybegynder
15. august 2009 - 11:46 #4
...