Avatar billede r11jep Nybegynder
14. maj 2009 - 13:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Offentlig mapper - digital signatur

Hej,

Vi har i dag et setup hvor hver afdeling har en mail enabled offentlig mappe, som anvendes til at modtage mails til den enkelte afdeling.
Der svares tilbage via sin egen private postkasse.

Vi skal fremadrettet set også kunne sende og modtage krypteret post, hvorfor jeg efterlyser en løsning til at kunne sende og modtage krypteret post i en eller anden form for afdelings postkasse, alternativt kan der sendes fra den private postkasse.

Hver sekretær har et medarbejdersignatur, men vi har pt. ingen virksomhedsignatur.

Håber der sidder nogen derude som har haft samme udfordring...

/Jesper
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 11:38 #1
Nu kender jeg ikke formålet med at skulle sende krypteret mail, der ville jeg nok søge på google efter exchange and PGP.
Men tror det her link vil være mere interessant hvis formålet er at lave restritioner på hvem der kan læse, printe osv. mailen.

http://www.msexchange.org/tutorials/Rights-Management-Service-Exchange-2003-Part1.html

Hvilken version af exchange benytter i? og bruger i sharepoint?
Avatar billede r11jep Nybegynder
23. juli 2009 - 20:39 #2
Formålet er at kunne udveksle personfølsomme oplysninger med offentlige instanser. Men hvis sekretær 1 sender en krypteret mail til offentlig instans 1, så skal det være sådan at når offentlig instans 1 svarer tilbage via krypteret mail, så skal det være til en mailboks som alle kan åbne og læse.

Giver det mening?

/Jesper