Avatar billede freddie_dk Nybegynder
15. maj 2009 - 19:15 Der er 7 kommentarer

Ny bærbar med serielport

Hej,

da jeg har behov for serielport i mit arbejde, og snart skal have ny pc, ville jeg høre om der er nogle der ved om man kan få en med port i?

Ved godt at man kan få USB->Seriel omformere, men de virker kun 99% af tilfældene.
Og tro mig, har tester mange, også fra Moxa.

Så ser frem til at høre fra jer...
Avatar billede superanden Nybegynder
15. maj 2009 - 19:51 #1
Det er meget meget få bærbare som er produceret med seriel port i de sidste år.

Det du skal gøre er istedet at købe en bærbar hvor du kan have en dockingstation til. Næsten alle docking stationer har mindst 1 seriel port i.
Avatar billede haverslev Novice
15. maj 2009 - 20:12 #2
Uafhængig af pc / bærebar:
Targus USB Portreplikator (Varenr. PA090U):
http://www.snabel-a-computer.dk/tilbehoer_noteit.html
Avatar billede neo-fisk Nybegynder
15. maj 2009 - 20:15 #3
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. maj 2009 - 20:17 #4
Dell laver mig bekendt også stadig modeller med serielport.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2009 - 21:03 #5
Fujitsu Siemens:
Lifebook 8xxx serien
Esprimo Mobile D serien
Esprimo Mobile X serien

Vedr. portreplikator via USB og serielport, så vil det ikke virke hvis der kræves en hardware serielport, da seerielporten på USB portreplikator er emuleret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2009 - 21:03 #6
P.s. det hedder Fujitsu idag :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2009 - 21:05 #7
#5: Det samme gør sig gældende ved rigtig portreplikator eller dockingstation - igen er serielporten kun emuleret.