Avatar billede horus Nybegynder
21. maj 2009 - 16:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pause kode indtil felt er opdateret

Hej,

Jeg har noget javascript kode der bl.a. opdater et textarea i en form med en ordentlig klump data, og som dernæst submitter formen.

Men desværre får den ofte submittet INDEN den rent faktisk får opdateret feltet.

Tager jeg submit kommandoen ud af funktionen kan jeg se at textarea feltet godt nok bliver opdateret som det skal, men der kan godt gå et par sekunder fra jeg har trykket på "knappen" og til feltet er opdateret. og hvis koden fortsætter til submit kommandoen, så når den som sagt at submitte "for tidligt".

Kan man undgå dette?

Altså på en eller anden måde få javascript koden til at vente/pause indtil feltet er opdateret.... alternativt indsætte en pause på et par sekunder inden submit kommandoen fyres af?

På forhånd tak,

Horus
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2009 - 16:30 #1
setTimeout("alert('Hej')",1000);
venter et sekund, og laver så en popup.
Udskift "alert('Hej')" med din kode der afsender formularen, eller prop den ind i en funktion og kald den. På den måde kan du vente, f.eks. 5 sekunder med at afsende formularen.
Avatar billede horus Nybegynder
21. maj 2009 - 21:44 #2
fantastisk - tak skal du have... smider du lige et svar så du kan få point?
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2009 - 01:58 #3
Gerne.