Avatar billede l3kris Nybegynder
21. maj 2009 - 21:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jquery: submit() virker ikke efter simpel validering

Jeg har en form med en submit-button. Ved tryk på submit skal jquery checke, om synlige selects er tomme. Den del virker fint. Men hvis ingen synlige selects er tomme, skal formen submittes - og det virker ikke.

$(function() {
$('#godkend').click(function() {
  if($('#Select1').val() == "") {
    alert('Du har ikke valgt første');
  } else if($('#Select2').val() == "" && $('#Select2').is(':visible')) {
    alert('Du har ikke valgt anden');
  } else if($('#Select3').val() == "" && $('#Select3').is(':visible')) {
    alert('Du har ikke valgt tredje');
  } else {
    alert('fint');
    $("form:first").submit();
  }
});

Den sidste alert('fint') vises, men formen bliver ikke submittet. Hvad skal jeg gøre anderledes?
Avatar billede showsource Seniormester
22. maj 2009 - 18:56 #1
document.forms.first
eller
document.form.first
?
Avatar billede l3kris Nybegynder
16. august 2009 - 11:49 #2
Undskyld, at jeg har ikke har fået svaret / lukket.

Jeg ved ikke, hvorfor det ikke virkede, men jeg ændrede grundlæggende i scriptet, så jeg har ikke længere brug for det.

For god ordens skyld synes jeg dog, at du skal have point. Lægger du et svar?
Avatar billede showsource Seniormester
22. august 2009 - 17:36 #3
For god ordens skyld, så nej, jeg ga' dig jo ikke din løsning :O)
Avatar billede l3kris Nybegynder
22. august 2009 - 17:53 #4
:-)