Avatar billede karstein Nybegynder
08. juli 2001 - 23:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lås baggrund i tabel.

Hej

Kan det lade sig gøre at låse baggrunden i en tabel, således at den ikke flytter sig når man scroller op eller ned?

Findes der en løsning og er det mon noget alle denne bgproperties=\"fixed\"?

- Karstein.dk
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
08. juli 2001 - 23:51 #1
style=\"background-attachment:fixed;\"
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
08. juli 2001 - 23:52 #2
Brug css og background-repeat : repeat; + background-attachment : fixed;
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
08. juli 2001 - 23:53 #3
ups noresize!
Avatar billede karstein Nybegynder
08. juli 2001 - 23:57 #4
For mig virker det, som om at det kun er selve baggrunden, som der bliver låst med style=\"bla bla bla...\".

Det har ingen effekt på baggrunden i min tabel, som stadig flytter sig...!

- K
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
08. juli 2001 - 23:59 #5
æhhhhhhhh hvad er det helt præcist du vil?????
Avatar billede karstein Nybegynder
09. juli 2001 - 00:03 #6
Wizprod.com >> Prøv at gå herind http://www.guntex.dk/ny/

På velkomstsiden står der text hele vejen ned og når du forsøger at scrolle ned, vil du se at baggrunden i tabellen flytter sig. Det er dette, som jeg gerne vil undgå!
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:09 #7
Baggrunden i tabellen flytter sig jo ikke. Det er tabellen der flytter sig og derfor flytter baggrunden med.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:10 #8
Istedet kan du gøre sådan her:

<html>
<head>
<title>Guntex</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">

</head>

<body style=\"color:#000000;background-image:url(\'http://www.guntex.dk/ny/images/Grafik/BG_main.jpg\');background-attachment:fixed;\" leftmargin=\"0\" topmargin=\"0\">
<table width=\"603\" border=\"0\" height=\"100%\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\">
  <tr>
    <td width=\"599\" valign=\"top\">
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
    </td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede karstein Nybegynder
09. juli 2001 - 00:13 #9
Okey... det kan jeg da godt se...

nu føler jeg mig da lidt dum!!!!

Men prøv at gå ind på siden igen og se dit forslag, det er som om der mangler noget ikk???
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:15 #10
Det virker fint nu...
Avatar billede karstein Nybegynder
09. juli 2001 - 00:17 #11
Træpanelet i højre side er jo lisom væk!
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:24 #12
Er du ikke lidt krævende :-D

<html>
<head>
<title>Guntex</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">

</head>

<body style=\"color:#000000;background-image:url(\'http://www.guntex.dk/ny/images/Grafik/BG_main.jpg\');background-attachment:fixed;\" leftmargin=\"0\" topmargin=\"0\" rightmargin=\"0\" bottommargin=\"0\">
<table width=\"100%\" border=\"0\" height=\"100%\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\">
  <tr>
    <td width=\"599\">
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p>TEXT</p>
    </td>
        <td style=\"background-image:url(\'http://www.guntex.dk/ny/images/Grafik/BG_main_right.jpg\')\">
            &nbsp;
        </td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede karstein Nybegynder
09. juli 2001 - 00:28 #13
Krævende? - Nej.

Kvalitetsbevidst? - Ja. :-)

Nej, du er meget tæt på at få dine sølle 30 point. men træpanelet ruller med nu, hvilket jeg ikke lige helt forstår!
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:35 #14
Hvis du vil have begge to fixed bliver du nødt til at lave et bgbilled der indeholder begge.. Eller evt. en frame der kun indeholder træpanelet.
Avatar billede karstein Nybegynder
09. juli 2001 - 00:35 #15
Ok, men jeg siger tak for hjælpen!