Avatar billede bmpi Nybegynder
25. maj 2009 - 14:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med RDP til server

Hej eksperter

Jeg har overtaget en server fra et andet sted, som jeg selvfølgelig fik pillet af deres domæne.

Da jeg efterfølgende ville RDP ind på det, fik jeg en blank afvisning. Jeg ved dog ikke om jeg ville have kunne RDP ind på den før jeg pillede den af domænet, men det er utænkeligt, at det ikke har virket det tidligere sted.

Remote Desktop er selvfølgelig enablet i System>Properties, og de respektive brugere er tilføjet Remote Desktop Users. Den indbyggede firewall er slået helt fra, mens der dog køre noget Forefront, som umiddelbart ikke ser ud til at indeholde firewall.

Jeg har ikke problemer med RDP på andre servere i mit netværk. Serveren er en Windows 2003 R2, som er helt opdateret.

Jeg har kunne læse hos andre, at ved opgradering til R2 har der været problemer med RDP, hvis man har haft ATI Catalyst Suite installeret. Godt nok er der installeret en ATI driver på denne, men Catalyst Suite er ikke installeret.

Jeg kunne dog godt mistænke driveren for at have et problem, eftersom der efter noget tid opstår problemer med grafikken, som ikke kan følge med.

Håber der er nogen, som har nogle gode ideer jeg kan afprøve..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. maj 2009 - 14:35 #1
de brugere du har godkendt, hørte disse ikke til det gamle domæne?
Avatar billede bmpi Nybegynder
25. maj 2009 - 14:44 #2
Nej, det er bl.a. Administrator, som er godkendt. Men jeg når heller aldrig så langt som til et login.

Jeg kan sagtens pinge serveren, og jeg kan også fint telnet på port 80. Men jeg kommer ikke igennem til en login-mulighed.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. maj 2009 - 14:48 #3
prøv telnet på port 3389... det er RDP porten...
Avatar billede bmpi Nybegynder
25. maj 2009 - 14:52 #4
Der er slet ikke hul igennem. Men der er ikke nogen firewall, som blokerer for det internt.
Avatar billede bmpi Nybegynder
25. maj 2009 - 14:54 #5
Og intet i eventloggen, forresten. :(
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. maj 2009 - 15:13 #6
prøv at kigge under:
start --> administrative tools --> services

Ligger der en her der hedder "windows terminal service" eller "microsoft terminal services" ?

Hvis ikke tror jeg ikke den kører endnu :-)
Avatar billede bmpi Nybegynder
25. maj 2009 - 15:26 #7
Der ligger 'Terminal Services', som er startet, og som i øvrigt er sat op på samme måde som på de øvrige server på netværket.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. maj 2009 - 15:40 #8
prøv at gå ind i regedit og naviger til:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

se om denne står til d3d (3389) eller om den står til noget andet, for så er det denne port du skal bruge (f.eks. d3e (3390))
Avatar billede bmpi Nybegynder
25. maj 2009 - 16:41 #9
Den var sat rigtigt nok til 3389, men så kom jeg til at kigge på de øvrige værdier, og her var der nogen, som var sat underligt. Fx stod  TSEnabled til (0), og sådan var det med nogle andre også.

Men selvom jeg ændrede dem, gjorde det ingen umiddelbar forskel.

Til sidst opdagede jeg at Remote Procedure Call servicen kørte under Network Service accounten. Det har selvfølgelig været den gamle domæneaccount, den har kørt under, så jeg skiftede til Local System Account.

Og voilá - ikke mere renderi frem og tilbage :)

Tak for hjælpen, mcb2001. Med dine indspark kom jeg ind på rigtige spor, så smid et svar så jeg kan give dig pointene ;)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. maj 2009 - 17:00 #10
her :-)