Avatar billede Dajuf Nybegynder
26. maj 2009 - 09:33 Der er 4 kommentarer

Min computer glemmer indstillinger (sletter filer)

Jeg har et problem med, at min computeren har det med at glemme indstillinger, jeg tidligere har lavet. Det er som om den sletter filerne efter noget tid. Men det er ikke alle indstillinger, det sker kun - dog regelmæssigt - for to programmer.

Det ene er Adobe Dreamweaver CS3. Efter noget tid glemmer den serial number, at jeg har accepteret licensbetingelserne samt mine indstillinger inde i programmet. Og det er irriterende, for det skal jeg regelmæssigt gøre igen og igen. Det er vel og mærke et program, jeg har købt og betalt for.
Jeg har en mistanke om, at filen med disse indstillinger slettes af sig selv.

Det andet er iTunes. På samme måde glemmer programmet indstillinger. For eksempel er mit bibliotek helt tomt nogle gange og filen 'Itunes music library.xml' bliver væk - som er den fil, hvor ens bibliotek er. Musikken er der stadig, så man kan sige, det er ligegyldigt, men jeg synes, det er irriterende, for jeg har givet ratings og kan godt lide at følge med i, hvor mange gange jeg har hørt sangene. Disse indstillinger forsvinder.

Hvorfor sker dette? Og hvad kan jeg gøre for at rette det?

Jeg håber, nogen kan hjælpe mig. På forhånd tak! :)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
26. maj 2009 - 10:11 #1
Hvilket operativsystem bruger du?

Jeg har selv haft det samme problem med både Adobe Photoshop CS3 og CS4 - begge lovligt købte versioner. Problemet opstår kun for mig på Windows Vista. Det har ellers virket fint på XP. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at teste det på Windows 7.

Følger lige med, for jeg har ikke selv fundet en løsning
Avatar billede Dajuf Nybegynder
26. maj 2009 - 13:55 #2
Jeg har ligeledes Vista. :)
Avatar billede Dajuf Nybegynder
09. juni 2009 - 21:20 #3
Er der ingen, der kan hjælpe? :)
Avatar billede Dajuf Nybegynder
04. juli 2009 - 14:29 #4
Jeg bliver lige nødt til at oppe denne tråd. Det er et tilbagevendende problem og især i iTunes er det irriterende.