Avatar billede nephilim Nybegynder
26. maj 2009 - 10:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA, Excel - UserForm forsvinder under brug

Hej

Jeg har et problem med min userform i mit excel ark. Den forsvinder under brug og ender med en fejl, "75 - Could not find the specified object.". Herefter kan den ikke vises mere, og hvis jeg prøver at vide den i VBE vinduet får jeg en Path/file access error...

Jeg håber der er en derude som har en idé til hvad der går galt?

Jeg bruger en sub til at vise min userform:
-------------------------------------------------------------
Sub UITest()
On Error GoTo ErrHandler:

    uWMain.Show

Exit Sub
ErrHandler:
    'LogInformation Err.Number & " - " & Err.Description & " - " & Err.Source & " - " & Err.LastDllError
    LogInformation Format(Now, "yyyy-mm-dd hh:mm:ss") & ": @ UITest in Module3 " & " - " & Err.Number & " - " & Err.Description & " - " & Err.Source & " - " & Err.LastDllError

End Sub
-------------------------------------------------------------

I min userform er der nogle checkboxes til at stille på nogle værdier, og en knap som kører følgende kode:
-------------------------------------------------------------
Private Sub bGenerate_Click()

    GenerateReport
End Sub
-------------------------------------------------------------

Og til sidst den sub som køres fra knappen, det er her jeg først gemmer userformen og derefter unloader den(efter jeg har hentet mine checkbox værdier)
-------------------------------------------------------------
Sub GenerateReport()
On Error GoTo ErrHandler:

    uWMain.Hide

    Dim m_Controller As Controller
    Set m_Controller = New Controller

    '... nogle koder som henter checkbox values fra userform
    '...
    m_Controller.GenerateReport

    Unload uWMain

    'Clean up
    Set m_Controller = Nothing

Exit Sub
ErrHandler:
    LogInformation Format(Now, "yyyy-mm-dd hh:mm:ss") & ": @ GenerateReport in Module3 & " - " & Err.Number & " - " & Err.Description & " - " & Err.Source & " - " & Err.LastDllError"
End Sub
-------------------------------------------------------------
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2009 - 10:27 #1
Det skal vist opleves - derfor:

Du skal være velkommen til at sende filen m.v. - mailadresse under profil.
Avatar billede nephilim Nybegynder
26. maj 2009 - 10:46 #2
ok jeg prøver lige at barbere den ned til en spiselig verion, så du ikke skal rode med alle 36k linier kode.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2009 - 10:55 #3
Fint - afventer :-)
Avatar billede nephilim Nybegynder
26. maj 2009 - 11:18 #4
Den er sendt
Avatar billede nephilim Nybegynder
27. maj 2009 - 09:55 #5
Der var ingen held med supertekst, men tak for forsøget.

Nogen andre som har en idé til hvad der kan gå galt?

NB. Det er Office 2007
Avatar billede nephilim Nybegynder
12. oktober 2009 - 12:43 #6
Lukker