Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
26. maj 2009 - 19:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

InDesign - Udskrivning af hæfter med brevfletning (datamerge)

Hej

Jeg har lavet et otte siders dokument i InDesign, som skal udskrives og hæftes sammen. Det virker også godt nok, hvis jeg kun skal lave et eksemplar, men problemet opstår, når jeg skal udskrive flere hæfter med navne og adresser ved brug af brevfletning med en database. Min printer opfatter alle hæfterne som ét dokument og udskriver en hel stak papir, som den hæfter sammen på én gang. Den udskriver ikke hvert enkelt dokument med hver sit navn og adresse og hæfter ikke hvert enkelt hæfte sammen, som jeg gerne vil have den til.

Mit spørgsmål er nu, om man kan lave et eller andet ved databasen i InDesign, som gør, at min printer kan forstå, at hvert enkelt hæfte er et dokument for sig?

PS. Jeg arbejder i CS3 og har lavet en database med endelsen *.txt
Avatar billede prodic Mester
26. maj 2009 - 22:12 #1
Kan din printer udskrive sæt-vis?
Umiddelbart lyder det som den vej du skal gå.
Det er formodentligt en indstilling i printer-dialogboksen.
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
11. marts 2010 - 10:28 #2
.