27. maj 2009 - 10:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Støjsvag eller Lydløs stromforsyning til gammel server

Hej,

Jeg har en gammel brugt server stående som jeg vil bruge som webserver til småprojekter. Problemet er bare at den støjer ad h# til og bruger garanteret masser af strøm!

Nu sidder jeg og overvejer at erstatte stromforsyningen i den med en støjsvag eller sågar lydløs en, der måske oven i købet er billig i drift. Jeg har luret på et par stykker til 750-800 kr stykket. Jeg skal lige finde ud hvilken slags jeg skal bruge ved at åbne kabinetten.

Så begyndte jeg at tænke, at det måske er billigere bare at erstatte blæseren i stedet for hele stromforsyningen. Er det lige til?

Kan nogle af jer give mig nogle tips til den her situation? Tak på forhånd...

Mvh,
Fedor Steeman
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2009 - 16:42 #1
Blæseren køre på 12 Volt, og man kan enten skafe et kraftigt voltmeter 1Amp til at skrue op eller ned. Ellers gøre noget andet. Sæt en modstand på den sorte ledning feks. 2K Ohm. Der findes også Kit´s med print og transistore som klare sagen.

Men tjek lige at det ikke er Grafikkortes blæser som laver denne overlyds-jetjager agtig lyd. Eller CPU blæseren. Det er sjælent strømforsygningen. Men ok du nævnte en gammel computer :-)

750-800 kr, er lige i overkanten for en strømforsyning, de burde ligge mellem 150-300 kr.
18. august 2010 - 13:50 #2
Lukker sagen...