Avatar billede acidesign Nybegynder
28. maj 2009 - 08:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke vise cirkeldiagram indeholdende timer og minutter

Hej alle derude..

Jeg sidder lidt og irriterer mig over en lille detalje, som jeg BARE ikke kan få til at virke..

Jeg er ved at lave et tidsregistrerings regneark, hvor jeg kan se at man i løbet af en dag bruger 5 minutter på transport, 10 minutter på arbejde, 2 minutter på transport, 1 timer og 39 minutter etc..

Dette bliver summeret op, så jeg ender med 4 resultater som jeg har givet 4 beskrivelser således:

A1=Møder    A2=Transport    A3=Pause    A4=Besøg
B1=01:00    B2=01:00        B3=00:45    B4=02:55

Hvordan FAEN får jeg vist det i et cirkeldiagram med %vis fordeling? Det skal siges at jeg arbejder i Excel 2007

Når jeg forsøger at markere alle felterne, får jeg bare et cirkeldiagram med "møder" der er 100% men de 3 andre felter bliver ikke vist..

// Acidesign
Avatar billede mrgumble Nybegynder
28. maj 2009 - 08:42 #1
For det første vil jeg bede dig om at tjekke diagrammets datakilde; hvilke områder benyttes til etiketter og data. (Beklager, jeg bruger kun OOo, så navnene og placeringerne kommer af hukommelse, hvis nogle ting forvirrer.)

Noget andet er, at du skal sikre dig, at Excel læser dine data rigtig. Datoer og tider fungerer på en anden måde i computeren end hos os. :)
Derfor kan du evt. omregne tiderne til heltal, således at dine data bliver hhv. (1, 1, 0.75, 2.92). Jeg tror du kan benytte formlen (i felt C1):
=Timer(B1)+Minutter(B1)/60

PS. Der er ingen grund til at bande. ;o)
Avatar billede acidesign Nybegynder
28. maj 2009 - 08:58 #2
Jeg er godt klar over at tid og dato er liiidt anderledes i Excel end i real life :)

Digrammets datakilde burde være okay, det har jeg checket op på, og formlen virker desværre ikke..
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2009 - 08:59 #3
Højreklik et eller andet sted i diagrammet, udenfor cirklen. Tryk på "Vælg data". Tryk på knappen "Skift række/kolonne". Tryk på Ok.

Hans
Avatar billede acidesign Nybegynder
28. maj 2009 - 09:25 #4
YES!!!

Lige præcist!!!

Jeg VIDSTE det var larmende enkelt!! :)

Mange tak for hjælpen Hans.. :)))