Avatar billede hijklm Juniormester
30. maj 2009 - 10:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Scooter-forsikring

Jeg har en scooter som jeg regner med at sælge i juni måned (til en der får sp-penge udbetalt....).

Men lige 14 dage inden skal regningen for forsikringen betales.

Spørgsmålet er så, hvad den bedste løsning er. Er det:
at jeg opsiger forsikringen allerede nu og lader køber selv tegne en ny
eller
at betale nu og lade køber overtage forsikringen og så derefter opsige ?

Eller har det ikke nogen betydning?
Avatar billede justrace Novice
30. maj 2009 - 16:28 #1
Snak med forsikringsselskabet på tirsdag. Den nye ejer skal jo alligevel selv tegne en ny, men hvis du kører på den indtil, vil jeg da anbefale at betale den, og sige den op når du sælger. Du får jo dine penge tilbage for den tid der er tilbage når du siger den op. Men tag en snak med dit selskab.
Avatar billede Rosenvind Nybegynder
14. juni 2009 - 21:00 #2
Altså jeg fik at vide, at med hensyn til min forsikring, så kunne jeg ikke påsige den, før jeg fik den solgt. Jeg fik at vide, at der skulle være en forsikring på så længe jeg ejede den. Jeg vil så tilgengæld få restbeløbet af forsikringspenge tilbage, når jeg fik den solgt.
Avatar billede cyfer Nybegynder
15. juni 2009 - 17:35 #3
Hva fanden er det for noget bavl (undskyld sproget)... Man SKAL da ikke have forsikring på en scooter. Du kan jo sagtens have skidtet stående uden at køre på den.
Avatar billede justrace Novice
15. juni 2009 - 18:11 #4
Det handler nok om pladerne, og om aflevering osv.