Avatar billede jweber Nybegynder
30. maj 2009 - 13:37 Der er 2 kommentarer

Lad serveren give besked om opdateringer

Nu har vi Ajax til at kunne opdatere dele af brugernes browser vindue, uden at skulle opdatere det hele. Jeg har en side hvor jeg ønsker at opdatere dele af en siden hver gang der er sket ændringer i værdierne foretaget af andre brugere.

Men er det muligt at få serveren til at give besked når der sker ændringer, så jeg ikke skal have et script som hele tiden kører, og tjekker for opdateringer f.eks. en gang hver 30. s, og så opdateringerne kommer lige når de sker.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. maj 2009 - 14:08 #1
Nej.

Serveren kan ikke snakke med klient.

Det eneste tidspunkt en server kan "sige noget" til en klient, er når klient laver en forespørgsel.

Forespørgslen f.eks. være load en en URL, hvilket også inkluderer AJAX.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. maj 2009 - 14:11 #2
Og en lidt mere forståelig udgave.. :)

Nej.

Serveren kan ikke snakke med klienten.

Det eneste tidspunkt serveren kan "sige noget" til klienten, er når klienten laver en forespørgsel.

Dvs. når man loader en URL, hvilket også inkluderer AJAX.