Avatar billede T101 Novice
02. juni 2009 - 13:02 Der er 4 kommentarer

Bilbatteri til 12v indgang

Hej eksperter,

Jeg overvejer at købe denne T-amp forstærker som hedder Sonic Impact T-amp Gen 2. Nogen som har erfaring med den?

http://www.amazon.co.uk/Sonic-Impact-Portable-T-Amp-Gen/dp/B0014KRVQQ/ref=cm_cr_pr_product_top

Den kører på 12V og burde derfor kunne sættes til et bilbatteri. Spørgsmålet er hvordan?

Den tilhørende strømforsyning kan ses her:

http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?partnumber=300-958
Avatar billede tingholm Mester
02. juni 2009 - 14:52 #1
Du kan sådanset bare klippe ledningen mellem strømforsyningen og stikket til forstærkeren og tilslutte batteriet. Ledningen med den hvide streg skal til + (rød) og den anden til - (sort)

Husk at forstærkere bruger en del strøm, så den vil nok ikke holde så længe på en opladning
Avatar billede T101 Novice
02. juni 2009 - 15:14 #2
Jeg håber på at dens lille størrelse og reklamerede lave varme udledning gør at den alligevel kan køre noget tid på et bilbatteri med en god potion ampere.

Kan man koble en form for sikring på så man er sikker på at forstærkeren ikke bliver brændt af?
Avatar billede tingholm Mester
02. juni 2009 - 18:29 #3
Du kan købe en sikring, lige som dem til biler, men det er mere for at beskytte batteriet end for at beskytte forstærkeren (IKKE godt hvis et bilbatteri kortsluttes)
Avatar billede justrace Novice
02. juni 2009 - 21:54 #4
Ved kontinuerlig forbrug på et bilbatteri holder det ikke ret længe.

Et kortsluttet bilbatteri giver så meget varme at det ganske enkelt går i brand. :)

Og husk lige at det kan aflevere så mange ampere at det kan smelte selv ret kraftige startkabler. :)