Avatar billede Skoday Nybegynder
02. juni 2009 - 20:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

logger af når jeg logger på( på xp)

hej jeg har prøvet meget. men det virker ikke. når jeg logger på siger den logger på... henter personlige indstillinger... logger af.
hvad skal jeg gøre? hjælp.
Avatar billede haverslev Novice
02. juni 2009 - 20:34 #1
Hvis det er en maskine med recovery partition, så skal du lige gå på "låne" markedet og finde en XP cd version som den der er installeret.
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )

Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /f /r    (+tryk på ENTER )

Når færdig med ovenstående, så:

Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede Skoday Nybegynder
02. juni 2009 - 20:36 #2
prøver det i morgen.
Avatar billede haverslev Novice
02. juni 2009 - 20:39 #3
OK - husk du kun skal skrive dine indlæg i spørgsmålet som kommentar :)
Avatar billede Skoday Nybegynder
02. juni 2009 - 20:47 #4
jeg kan heller ikke gå ind i BIOS og boote.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
02. juni 2009 - 20:51 #5
Jeg mener der ligger en artikel om problemet. Ofte skyldes et angreb af spyware
Avatar billede Skoday Nybegynder
02. juni 2009 - 20:51 #6
jeg har prøvet det. det virker ikke på min pc.
Avatar billede Skoday Nybegynder
02. juni 2009 - 20:55 #7
Avatar billede haverslev Novice
02. juni 2009 - 21:07 #8
Når du i det andet spørgsmål skriver - "kommer ikke med tryk på en vilkårlig tast"

booter den i det heletaget på drevet eller starter den op på HDD

Nogle pc`ere har en boot menu der kan vælges cd/dvd på, f.eks via F10 / F11 eller F12.
Denne boot menu skal bruges, uanset om den er sat til 1.boot på cd-drev i bios eller ej.
Avatar billede Skoday Nybegynder
02. juni 2009 - 21:12 #9
jeg kan ikke andre noget i bios. intet. den booter på drevet men den kommer ikke frem med noget af det de skriver. man kan ikke gøre noget. jeg må nok bare sige den er død.
Avatar billede haverslev Novice
05. juni 2009 - 07:56 #10
Hvad blev løsningen ??
Avatar billede Skoday Nybegynder
05. juni 2009 - 11:25 #11
ny pc
Avatar billede haverslev Novice
06. juni 2009 - 12:24 #12
Har du købt ny pc ? - på grund af den fejl?
Avatar billede Skoday Nybegynder
06. juni 2009 - 14:11 #13
ja
Avatar billede haverslev Novice
06. juni 2009 - 15:44 #14
Det var godt nok noget af en drastisk beslutning :)