Avatar billede zyper21 Nybegynder
02. juni 2009 - 22:00 Der er 1 kommentar

2 dropdownlister skal vise samlet resultat fra tilknyttet database

Hej Eksperter,

Jeg står og vil gerne have en funktion på min hjemmeside, som en af mine leverandører har på deres webside. MEN jeg aner ikke hvor jeg skal begynde.

Inden jeg skriver mere, kan I her se hvad det er jeg ønsker:

http://www.schill.de/index.php?area=51&lang=en&smod=3&range=5&PHPSESSID=58954ee9fab51cdfd7ba46d2e98f306e

Der er 2 stk. dropdownlister hvilke tilsammen giver nogle resultater nedenunder dem.

Sådan som jeg lige umiddelbart ser det, så skal jeg have:

1. lavet en database - i hvad og hvordan? Mit webhotel understøtter .ASP

2. lave disse 2 dropdownlister og tilknytte dem databasen - hvordan laver man dem, i hvad og hvordan?

3. lave en opsætning til hvordan resultaterne skal vises.

4. tilknytte de informationer på hvert produkt der skal vises i resultatlisten. Dette kan både være billede, pris, et link mv.

Jeg aner ikke hvor jeg skal begynde, og håber meget der er nogen af jer der kan hjælpe mig. Bemærk at jeg er total begynder indenfor programmering!
Avatar billede mrgumble Nybegynder
03. juni 2009 - 13:02 #1
Hvis dit webhotel understøtter ASP, skal du starte med at lære ASP. Hvis dit webhotel også understøtter php, ville jeg anbefale at du lærer det i stedet.

Du skal starte med at få styr på de basale færdigheder i ASP/php; herunder burde du også få færdighederne til at hente data ud fra en database.
For at få din side til at virke som dit link, kræver det også en lillebitte smule JavaScript; men det er ganske begrænset.

Så burde du have styr på pkt. 1 og 2; så kommer pkt. 3 og 4 ret let derefter. Men prøv dig frem og kom med nogle mere præcise spørgsmål.