Avatar billede alsc Nybegynder
04. juni 2009 - 08:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyring af computer - program søges

Jeg leder efter et gratis program, som gør at jeg kan fjernstyre en anden computer. Det vil sige, at jeg - eventuelt med brugeraccept - overtage den anden maskine.

Kender du et godt gratis program, der kan det?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 08:36 #1
der er et her.

http://www.realvnc.com/vnc/index.html

der ligger en freeware version.

der findes et gratis mere som jeg ikke lige kan huske navnet på.
Avatar billede groenaert Novice
04. juni 2009 - 08:37 #2
Teamviewer er f.eks. en løsning der er gratis til privat brug.
http://www.teamviewer.com/da/download/index.aspx
Der er et modul til supporteren og en modul til den der skal have hjælp.

Venlig hilsen

Grønært.
Avatar billede sbay Nybegynder
04. juni 2009 - 08:39 #3
Der er også Vision App Remote desktop, som er rigtigt godt hvis man vil have overblik over flere PC'er.

http://www.visionapp.com/freeware.html
Avatar billede groenaert Novice
04. juni 2009 - 08:40 #4
I modsætning til RealVNC, der er et glimrende program, er der flere valgmuligheder i Teamviewer, da man bl.a. kan overfører filer osv. Når man bruger RealVNC skal der endvidere åbnes op for port 5900 i firewalls, dette er ikke nødvendigt med Teamviewer modulet til den der skal have support.

Venlig hilsen

Grønært.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. juni 2009 - 09:05 #5
Avatar billede NSplidsboel Nybegynder
04. juni 2009 - 11:43 #6
Jeg vil også sige teamviewer , bruger det tit selv og er ganske tilfreds :)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 15:52 #7
Nu skriver du ikke hvilken platform du arbejder på - og i givet fald hvilken platform din(e) brugere arbejder på, men ellers er windows's indbyggede Remote Desktop faktisk ganske god.
Avatar billede alsc Nybegynder
04. juni 2009 - 22:59 #8
Jeg endte med at vælge logmein.

Både fordi Logmein Free er gratis og fordi den kan bruges til både Mac og PC.

Jeg fik ikke skrevet at jeg også skulle bruge den til erhvervbrug og så falder teamviewer lidt til jorden prismæssigt.

Så pointene falder til thesheriff - smider du et svar?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. juni 2009 - 09:51 #9
Værsgo
Avatar billede NSplidsboel Nybegynder
04. august 2009 - 15:15 #10
alsc --> der er da vist også en mulighed for at bruge det gratis ?