Avatar billede champfan Praktikant
05. juni 2009 - 13:00 Der er 6 kommentarer

Kan ikke finde trådløse netværk

Efter formattering og geninstallation af Windows XP Pro, kan jeg pludselig ikke finde trådløse netværk - dvs, det gik fint i første forsøg, men da jeg forsøgte en gang til, kom der pludselig ingen netværk op på listen, og det har siden været umuligt.

Drivere skulle være opdaterede til seneste version.

Al hjælp er meget værdsat.
Avatar billede b-and Novice
05. juni 2009 - 13:10 #1
Højreklik på > Denne Computer > klik på > Egenskaber > Hardware > Enhedshåndtering.

Er der nogle gule ?-tegn der mangler du driver til den pågældende Hardware.

Har du fået lagt WLAN ind - så find den i Enhedshåndteringen > højreklik på den og tryk > Fjern.

Genstart maskinen - og se om det så ikke hjælper.
Avatar billede champfan Praktikant
06. juni 2009 - 09:14 #2
Beklager min sene respons på dit svar.... Der er driver installeret og WLAN. Da jeg testede det efter formatteringen fik den fint fat i tilgængelige netværk, men det er altså pist forsvundet  :-(
Avatar billede b-and Novice
06. juni 2009 - 11:28 #3
Prøv og geninstaller samtlige drivere - start med chipset driveren…
Avatar billede champfan Praktikant
06. juni 2009 - 22:58 #4
Med til historien hører, at der nu er dukket blå skærm op (hvilket var årsagen til at jeg formatterede). Efter total geninstallation tilbage til fabriksindstillingerne dukkede den blå skærm op igen. Toshibaen har tilsyneladende en hardwarefejl, men med 6-7 år på bagen, er den sikkert tjenlig til udskiftning.

Men tak for dine råd.
Avatar billede b-and Novice
06. juni 2009 - 23:23 #5
Ja det har du nok ret i - med den alder på bagen, så vil det ikke kunne betale sig at investerer i en reparation … der vil du få mere for pengene ved at købe en ny…

Så pøjpøj med det… *S*
Avatar billede champfan Praktikant
06. juni 2009 - 23:55 #6
Takker.