Avatar billede southfarm Praktikant
05. juni 2009 - 14:17 Der er 3 kommentarer

funktion til at finde første bogstav i en celle

Jeg har en tabel med transaktioner fra en bank konto som indeholder tekst og tal. Jeg skal finde frem til positionen af det første bokstav i cellen. Problemet er at der er stor forskel på cellerne. f.eks.

0605 Føtex
154854 Bager
Renter

Cellerne er alle formateret som tekst... er der en god måde at finde det første bogstav på?

Mvh Kent
Avatar billede jkrons Professor
05. juni 2009 - 14:48 #1
Denne brugerdefinerede funktion burde klare det:

Function FoersteBogstav(celle)
    a = celle
    For i = 1 To Len(a)
        b = Mid(a, i, 1)
        If IsNumeric(b) Or b = " " Then
            c = 1
        Else
            FoersteBogstav = i
            Exit Function
        End If
    Next
End Function
Avatar billede jkrons Professor
15. juni 2009 - 17:25 #2
Kunne du bruge det?
Avatar billede southfarm Praktikant
05. august 2009 - 16:57 #3
Beklager et meget sent svar - Jeg har løst problemet på en anden måde, men du skal selvfølgelig få pointene aligevel. Hvis du laver et svar skal jeg sende dem til dig.

Mvh Kent