Avatar billede jones279 Nybegynder
06. juni 2009 - 11:55 Der er 3 kommentarer

Auto-udfyld i tabel

Hejsa,

Jeg har lavet en tabel i excel 2007. I den her tabel opdaterer jeg tit med nye rækker. En del af informationerne i kolonnerne er ofte ens, derfor ville det være rart at de blot var autoudfyldt. Kan man det? Og i så fald, hvordan?

/Jonas
Avatar billede rosco Novice
08. juni 2009 - 10:01 #1
Har du lidt flere oplysninger.
Autoudfyld med hvad, hvad er er kriterierne.
Avatar billede palle_ib Nybegynder
08. juni 2009 - 23:35 #2
Var det ikke en mulighed at kopiere en række og så indsætte hele rækken igen - og overskrive de ændrede data?

Genvenstasterne er:
Shift & mellemrum - for at markere hele rækken
Ctrl & c - for at kopiere hele rækken
Ctrl & + - for at indsætte en kopi af rækkenneden under
Avatar billede jones279 Nybegynder
11. juni 2009 - 10:57 #3
Hejsa,

Sorry for den lange svartid. Jeg ville gerne undgå at skulle kopiere en række hver gang, det går ret stærkt med at køre posterne igennem, da der er en del posteringer. Det er et regnskabsark jeg har lavet til at holde styr på privatøkonomien :)

Hvis man laver en tabel (altså defineret som en tabel) i Excel 2007, så skal der være standardværdier hver gang man opretter en ny række. Typerne er dels en autonummerering af hver række, dels en gentagelse af dato samt tre forskellige rullepaneler (datavalidering) hvor den skal skrive Ja automatisk (den henter værdierne fra en liste).

/Jonas