Avatar billede sneumann Novice
09. juni 2009 - 14:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til drop down menu

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg skal ha´ drop down menu. Hjemmesiden laver jeg i FrontPage 2003. Jeg har fundet flg. link med kode til drop down menu: http://www.w3schools.com/dhtml/tryit.asp?filename=trydhtml_menu10

I FrontPage har jeg valgt en sideskabelon som hedder banner og indhold. Men når jeg sætter koden til drop down menu ind, og holder musen over et punkt, folder hele menuen ikke ud, så jeg kan ikke se alle undermenuer.

Hvis jeg ikke deler min side op, kan jeg godt se punkterne. Det er som om, at den ikke kan ruller over pga. min skabelon.

Håber nogle kan hjælpe mig her, og send gerne en kode til mig, som jeg kan kopiere ind, og selvfølgelig rette til med mine punkter.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 15:24 #1
Frontpages "banner og indhold" skabelon bruger frames.
Derfor skal du sørge for at lægge dine koder i det frame de skal bruges i, og ikke i "overframen" (oftest kaldet index.html eller default.html).

Desuden er frames håbløst forældet (og ligeså Frontpage), men det er jo en anden sag.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 15:33 #2
Desuden ville jeg nok bruge en løsning i ren css uden javascript, à la denne:

<style>
table.menu
{
font-size:100%;
position:absolute;
visibility:hidden;
}
td:hover table
{
visibility:visible;
}
</style>
Avatar billede sneumann Novice
09. juni 2009 - 15:44 #3
Tak for dit svar.

Jeg ved ikke lige hvad du mener. Kan jeg ikke evt. få din mail adresse, og hvis jeg så må filerne til dig, kan du måske rette dem til for mig?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 16:50 #4
Hvis du ikke er så bange for at omverdenen ser din kode kan du prøve at lægge koden op på http://pastebin.com/
Læg så en kommentar med linket, så skal jeg nok kigge på det.
Avatar billede sneumann Novice
09. juni 2009 - 16:57 #5
Kan jeg ikke få din mail adr.?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 17:11 #6
Regler for brug af Eksperten.dk
Det er ikke tilladt at:

Tildele point for en løsning, der ikke er tilgængelig for alle Eksperten.dk's brugere.

Tildele point for en opgave løst uden om Eksperten.dk (f.eks. opgaver løst via mail, ICQ eller telefon), eller blot et andet spørgsmål på Eksperten.dk (lovlig pointoverførsel undtaget).

Helst ikke. Det ville heller ikke være i ånden af eksperten ikke at offentliggøre løsningen så andre kan bruge den.
Avatar billede sneumann Novice
09. juni 2009 - 17:21 #7
OK, men forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre, for at få det til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 17:32 #8
1. Gå ind på http://pastebin.com/
2. Indsæt koden fra hjemmesiden, navn og tryk send.
3. Kopier URL fra adresselinjen i din browser og post den her.

Så kigger jeg på det.
Avatar billede sneumann Novice
09. juni 2009 - 17:40 #9
Der er i alt 4 filer. Men koden fra: http://www.w3schools.com/dhtml/tryit.asp?filename=trydhtml_menu10 hvor skal den sættes for at virke rigtigt? pt. har jeg sat det i den fil som er øverst i skabelonen, og det virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 17:50 #10
Nu er det laaaaang tid siden jeg har brugt Frontpage, men jeg mener at man, ved at trykke "HTML" i nederste højre hjørne kan indsætte HTML på de forskellige sider. Du skal indsætte koden på den side med menuen.
Avatar billede sneumann Novice
09. juni 2009 - 19:12 #11
I FrontPage 2003 som jeg bruger, kan man ikke klikke "HTML" i nederste højre hjørne. Koden fra : http://www.w3schools.com/dhtml/tryit.asp?filename=trydhtml_menu10 hvor skal den sættes for at virke rigtigt? skal det være i index.htm eller hvor?

Du skrev selv tidligere flg: Frontpages "banner og indhold" skabelon bruger frames. Derfor skal du sørge for at lægge dine koder i det frame de skal bruges i, og ikke i "overframen" (oftest kaldet index.html eller default.html).

Derfor skal koden vel ikke i min index.htm, og pt. er koden i den fil der er øverst, og det virker heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 11:42 #12
Ja, nu er du på rette vej :)
Koden skal netop ikke sættes i index.html, men i den fil hvor menuen skal bruges. Hvis du har menuen i den øverste frame, er det der koden skal sættes ind. Hvis du har menuen i den nederste frame er det der koden skal sættes ind.

Hvis du lægger et screenshot af din side i Frontpage vil jeg gerne markere den rigtige frame at sætte koden ind i.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 11:05 #13
Et svar så vi kan arbejde videre i dit nye spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/spm/877738
Avatar billede sneumann Novice
11. juni 2009 - 15:24 #14
Spørgsmål lukket.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 18:49 #15
Meget sødt af dig at lukke begge dine spørgsmål uden at fortælle om du er nået frem til en løsning når jeg har brugt timer på at prøve at hjælpe dig.
Avatar billede sneumann Novice
11. juni 2009 - 18:59 #16
Årsagen til det er blevet lukket, er fordi jeg har fundet en anden løsning.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 13:56 #17
Hvis man mener at en bruger har hjulpet en plejer man at give point i stedet for bare at lukke spørgsmålet.